CE vrea reducerea accidentelor cauzate de autovehiculele care nu sunt sigure
Saptamana viitoare, deputatii europeni vor vota o propunere ce vizeaza reducerea accidentelor cauzate de autovehiculele care nu sunt sigure, din cauza carora mor 2.000 de oameni pe an.
Pachetul legislativ stabileste standarde minime UE pentru frecventa controalelor tehnice, un sistem de inspectie a vehiculelor comerciale bazat pe riscuri si reguli pentru suspendarea sau anularea certificatelor de inmatriculare.
Deputatii europeni vor dezbate pe 1 iulie si vota pe 2 iulie amendamentele adoptate de comisia pentru transport.
Raportul cere controlarea masinilor mai vechi de 6 ani la fiecare 2 ani – respingand propunerea Comisiei Europene de verificare a acestora in fiecare an – si introducerea verificarilor obligatorii la fiecare 2 ani pentru caravanele familiale.
Raportul mai include un sistem de evaluare a riscurilor pentru inspectiile vehiculelor comerciale, cerand ca firmele ale caror autovehicule au probleme la controale sa aiba un profil de risc ridicat. In plus, textul parlamentar include reguli noi pentru suspendarea sau anularea certificatelor de inmatriculare ale vehiculelor care pun in pericol siguranta rutiera.
„Noile reguli stabilesc un regim pentru inspectiile tehnice periodice ale autovehiculelor, pe baza standardelor minime pentru a asigura un nivel inalt de siguranta rutiera si protejare a mediului“, ne-a spus eurodeputatul german Werner Kuhn de la Grupul Partidului Popular European (Crestin Democrat), raportor pentru propunerea de testare periodica.
Raportoarea pentru documentele necesare pentru inregistrarea autovehiculelor, Vilja Savisaar-Toomast (Alianta Liberalilor si Democratilor pentru Europa, Estonia), a aratat ca, „daca chiar dorim curatarea drumurilor de vehiculele riscante si ineficiente din punct de vedere ecologic, trebuie sa avem reguli clare si consistente in Europa“, in special atunci cand vehiculele au un proprietar nou sau sunt transferate in alt stat membru.
„Conform Comisiei Europene, numarul deceselor cauzate in accidente de defectele tehnice ar trebui redus la aproximativ 1.100 pe an“, a spus eurodeputata Olga Sehnalova (Grupul Aliantei Progresiste a Socialistilor si Democratilor din Parlamentul European, Cehia), raportoare pentru inspectiile tehnice. Georgiana Matache, infolegal.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!