Evaluarea Nationala pentru elevii de clasa a VIII-a incepe marti
Peste 196.000 de elevi de clasa a VIII-a participa începând de marti, 25 iunie, la EVALUAREA NATIONALA 2013.
Anul acesta examenul se desfasoara dupa aceleasi reguli ca si în anii trecuti, iar durata fiecarei probe este de 120 de minute. Subiectele de la EVALUARE NATIONALA 2013 sunt elaborate în cadrul Centrului National de Evaluare si Examinare. Notele obtinute de elevi la examen se vor lua în considerare la ADMITEREA LA LICEU pentru care repartizarea computerizata se va face pe 16 iulie, când computerul de la Ministerul Educatiei îi va repartiza electronic pe elevi.
Elevii vor intra în sala la 8.30, înainte cu 30 de minute înainte de începerea examenului.Proba scrisa de la LIMBA ROMÂNA de la EVALUARE NATIONALA 2013 începe la ora 9:00, când se deschid plicurile sigilate care contin varianta de subiecte multiplicata, în fiecare sala în care se sustine proba.
În Capitala, exista 198 de centre de examen, 28 de centre de evaluare si un singur centru unde se pot depune contestatiile. „Avem opt elevi care sunt în spital, dar ei vor da examen în aceleasi conditii ca si ceilalti elevi, în camere supravegheate video. În total, sunt 52 de cazuri speciale, si aici ma refer inclusiv la elevii cu probleme de vedere”, a spus Marian Banu, inspector de imagine la Inspectoratul Bucuresti.
În total, în centrele de examinare din Bucuresti sunt înscrisi la EVALUAREA NATIONALA 2013 un numar de 11.562 de elevi, dintre care 210 provin de la scolile particulare.
Elevii vor fi asezati câte unul în banca, în ordine alfabetica, pe clase. Pe usa fiecarei sali de examen se gaseste lista nominala cu elevii repartizati în acea sala. Daca elevii care intra în sala cu materiale ajutatoare sau cu mijloace electronice de calcul sau de comunicare sunt eliminati din examen si li se acorda nota 1, indiferent daca au copiat sau nu.
Camere video în salile de examen
Examenul se va desfasura si anul acesta, pentru al doilea an consecutiv, în sali supravegheate video. Pe lânga supravegherea video, în fiecare sala de examen supravegherea este asiguratade doi profesori de alta specializare decât cea corespunzatoare disciplinei la care se sustine proba.
Fiecare elev primeste o coala de hârtie tipizata, pe care îsi scrie cu majuscule numele, prenumele tatalui, toate prenumele personale, în ordinea în care sunt trecute în actul de identitate si completeaza lizibil celelalte date de pe coltul ce urmeaza a fi lipit. Coltul colii tipizate este lipit, dupa distribuirea subiectelor în sali, numai dupa ce asistentii din sali au verificat completarea corecta a tuturor datelor prevazute si dupa ce acestia semneaza în interiorul portiunii care urmeaza a fi sigilata.
Când se dau subiectele, elevii trebuie sa fie obligatoriu în sala
Elevii primesc atât coli tipizate, cât si ciorne marcate cu stampila scolii câte le sunt necesare. Acestia completeaza, pe fiecare dintre colile tipizate utilizate, datele personale, în coltul care urmeaza sa fie lipit.
Din momentul distribuirii subiectelor, niciun elev nu mai poate intra în sala si niciun elev nu poate parasi sala, decât daca preda lucrarea scrisa si semneaza de predarea acesteia.
Elevii care nu se afla în sala în momentul distribuirii subiectelor pierd dreptul de a mai sustine Evaluarea Nationala în sesiunea respectiva. În cazuri exceptionale, daca un elev se simte rau si solicita parasirea temporara a salii, el este însotit de unul dintre asistenti, pâna la înapoierea în sala de clasa. În aceasta situatie, timpul alocat rezolvarii subiectelor nu va fi prelungit. Pentru elaborarea lucrarii scrise, elevii folosesc numai cerneala sau pasta de culoare albastra, iar pentru executarea schemelor si a desenelor folosesc numai creion negru.
Cum se corecteaza greselile din foaia de examen
Regulamentul de concurs arata ca în cazul în care elevii vor sa corecteze o greseala, taie fiecare rând din pasajul gresit cu o linie orizontala. În cazul în care unii elevi, din diferite motive – corectari numeroase, greseli care ar putea fi interpretate drept semn de recunoastere – doresc sa-si transcrie lucrarea, fara sa depaseasca timpul stabilit, primesc alte coli tipizate. Profesorilor asistenti le este interzis sa le dea elevilor indicatii referitoare la rezolvarea subiectelor. A cestia vor avea grija ca elevii sa nu discute între ei. În fiecare sala de examen vor exista doi asistenti: unul dintre asistenti sta în fata clasei, celalalt în spatele clasei.
Cum se vor numerota paginile de la examen
Dupa ce îsi încheie lucrarile, elevii numeroteaza foile sub îndrumarea asistentilor, numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în coltul din dreapta, indicând pagina curenta si numarul total de pagini, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia, daca elevul a scris în total cinci pagini.
Metodologia de examen de la EVALUARE NATIONALA 2013 arata ca se vor numerota toate paginile pe care elevul a scris, inclusiv acelea pe care sunt scrise doar câteva rânduri, partea nescrisa fiind barata de catre asistenti. Dupa încheierea numerotarii, elevii predau asistentilor lucrarile si semneaza pentru confirmarea predarii lucrarii si a numarului de pagini.
120 de minute dureaza examenul
La expirarea celor 120 de minute acordate, elevii predau lucrarile în faza în care se afla, fiind interzisa depasirea timpului stabilit. Trei elevi ramân în sala pâna la predarea ultimei lucrari. În cazul în care un elev refuza sa predea lucrarea scrisa, atunci el va fi eliminat din examen.
Candidatii aflati în aceasta situatie nu vor fi nota 1 la lucrarea respectiva, nu vor mai putea participa la probele urmatoare, vor fi mentionati în lista finala ca „eliminati” si nu li se va încheia media la EVALUARE NATIONALA 2013.
Cum se pun notele la EVALUARE NATIONALA 2013
Lucrarile scrise ale elevilor vor fi evaluate pe baza unui barem de evaluare si de notare, în cadrul centrului zonal de evaluare, de catre doi profesori. În fiecare sala unde are loc corectarea lucrarilor se vor afla cel putin trei profesori evaluatori. Schimbarea lucrarilor de la primul evaluator la al doilea se va face în prezenta presedintelui sau secretarului comisiei.
Evaluarea lucrarilor se face cu respectarea stricta a baremului unic de evaluare si de notare, pe baza unui punctaj pe scara de 1-100. Profesorii vor acorda 90 de puncte pentru raspunsurile corecte si compelte si 10 puncte din oficiu. Dupa evaluare, fiecare profesor stabileste nota prin împartirea la 10 a punctajului obtinut de elev, fara rotunjire, si o trece pe lucrare.
Daca diferenta dintre notele celor doi evaluatori este cel mult un punct, atunci se calculeaza si se trece nota pe lucrarea finala, calculata ca medie aritmetica, cu doua zecimale. Aceasta va fi nota luata în considerare la ADMITERE 2013.
În cazul în care diferenta între notele acordate de catre cei doi profesori evaluatori este mai mare de un punct, atunci lucrarea va fi recorectata de alti doi profesori stabiliti de presedintele comisiei de examen la EVALUARE NATIONALA 2013.
Când se fac contestatiile la EVALUARE NATIONALA 2013
Contestatiile la probele scrise se depun si se înregistreaza la scoala unde s-a desfasurat examenul. Regulamentul de concurs arata ca daca dupa recorectarea lucrarilor exista diferente de notare mai mari de 1,5 puncte , în plus sau în mi nus, între notele de la evaluarea initialasi cele de la contestatii, atunci lucrarile vor fi recorectate înca o data.
Calendar EVALUARE NATIONALA 2013
25 iunie – Limba si literatura româna – proba scrisa
26 iunie – Limba si literatura materna – proba scrisa
27 iunie – Matematica – proba scrisa
29 iunie – Afisarea rezultatelor (pâna la ora 16)
29 iunie – Depunerea contestiilor (orele 16 – 20)
30 iunie – 2 iulie – Rezolvarea contestatiilor
3 iulie – Afisarea rezultatelor finale dupa contestatii
Ce s-a înâmplat în anii trecuti: contestatii la ROMÂNA în 2012
În 2012, rezultatele centralizate de Ministerul Educatiei, pe edu.ro, aproape 34% dintre absolventii claselor a VIII-a nu au reusit sa ia nici macar media 5.
Examenul de anul trecut a fost contestat de o parte dintre elevi, profesori si parinti care au sustinut ca unul dintre subiectele de la LIMBA ROMÂNA a fost gresit.
Era vorba despre Subiectul II, unde la cerinta 2 elevilor li se cerea sa spuna care este propozitia subordonata din fraza „Ceea ce ma jeneaza este dificultatea rasfoirii”. În baremul de notare al acestei cerinte, raspunsul notat ca si corect era punctul „c”, adica propozitie subiectiva.
Din aceasta cauza, atât elevii, cât si unii dintre profesori sustineau ca varianta corecta era de fapt „b”, adica predicativa. Dupa proteste în strada si dezbateri, Ministerul Educatiei a fost nevoit sa recunosca ambele variante. Examenul din 2012 a fost contestat de 6,3% dintre elevi.gandul.info
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!