Auchan – castigatorul anului 2012 pe piata de retail
Marile lanturi de hipermarketuri au vândut anul trecut cu pâna la 25% mai mult fata de 2011. Marele câstigator este Auchan.
An excelent pentru majoritatea marilor retele de retail din România. Conform rezultatelor financiare raportate pentru 2012, marile companii de profil au avut încasari de pâna la 25% mai mari comparativ cu anul anterior, conform cifrelor furnizate pentru ECONOMICA.NET de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC).
Câstigatorul anului
Marele câstigator al anului trecut a fost Auchan, ale carui afaceri au crescut cu 25%, de la 1,57 de miliarde de lei la 1.97 miliarde de lei. Retaileruil francez, care a achizitionat la finele anul trecut 20 de magazine Real de la Metro Group, a reusit totodata sa devina profitabil, pentru prima data de la intrearea în România, în urma cu aproximativ 8 ani. Cele 11 magazine pe care le detine în momentul de fata (fara unitatile real care nu au fost înca integrate) au adus un profit net în valoare de aproximativ 3,3 milioane de lei, fata de o pierdere neta de 9,6 milioane de lei cu un an în urma. Compania a deschis în mai anul trecut primul hipermarket Auchan Citz din România, la Iasi, pe un nou format de 5.000 mp.
Mai multe magazine
Cresterea accelerata a numarului de magazine, se vede si în cifra de afaceri a polonezilor de la Enterprise Investors (EI), proprietarii magazinelor Profi. Au crescut anul trecut cu 23,7%, ajungând la o cifra de afaceri de 1,15 miliarde de lei net. În 2012, retailerul Profi Rom Food a inaugurat 45 de magazine, investitiile masive afectându-le putin profitabilitatea. Au raportat un profit net de 13,13 milioane de lei, fata de 13,2 milioane de lei cu un an în urma.
Remodelarea se vede
Billa România a fost anul trecut în plin proces de remodelare a magazinelor. De asemenea, au adaugat retelei doua magazine noi la Bucuresti si Iasi, ajungând sa opereze 68 de unitati în toatî tara. Investitiile s-au reflectat în vânzari, astfel ca au avuit a treia cea mai mare crestere a cifrei de afaceri în 2012 fata de 2011: 12,3%. mai precis, potrivit datelor INRC, anul trecut Billa România a raportat o cifra de afaceri neta de 1,26 miliarde de lei si un profit net de 3,65 de milioane de lei, În 2011, profitul net al companiei a fost de aproximativ 5,2 milioane de lei.
Au sacrificat profitul, pentru vânzari
Rewe România, care opereaza magazinele Penny Market si XXL Mega Discount, si-a sacrificat anul trecut profitul pentru vânzari mai mari. Retailerul a raportat o majorare de 10% a cifrei de afaceri, pâna la 1,92 miliarde de lei, dar a devenit neprofitabila, înregistrând pierderi brute de 4,4 milioane de lei. Cu un an în urma, compania avea un profit net de 5,1 milioane de lei.
Carrefour: vânzari mai mari, profit mai mic
Cu toate ca la ei acasa nu vând foarte bine, gigantul francez Carrefour a înregistrat anul trecut o crestere a vânzarilor mai mare comparabil cu 2011. Carrefour este, în România, conform datelor aferente anului trecut, un business în valoare de 4,28 de miliarde de lei, cresterea fata de 2011 fiind de 6,37%. În 2011 fata de 2010 cresterea a fost de aproximativ 5%. În ceea ce priveste profitabilitatea, Carrefour a raportat putin peste 100 de milioane de lei, fata de 133,8 milioane de lei cu un an în urma.
Ce a facut Cora anul trecut
România Hypermarche, operatorul magazinelor Cora, a vândut anul trecut cu 6% mai mult decât cu un an în urma, în conditiile în care a inaugurat un singur magazin în 2012, în Bucuresti. Potrivit datelor furnizate de ONRC, compania a terminat anul trecut cu afaceri de 1,46 de miliarde de lei si un profit net de 24,5 milioane de lei. Profitul a fost însa mai mic, scâzând de la 39,9 milioane de lei la 24,5 milioane de lei.
Selgros, vânzari ca în 2011
În cazul Selgros, vânzarile de anul trecut au fost similare cu cele din 2011, cresterea fiind de numai 0,5%. Au ajuns la o cifra de afaceri neta de 3,4 miliarde de lei si un profit net de aproximativ 68,6 milioane de lei, fata de 86,7 milioane de lei în anul anterior.
Vânzarile Real în scadere
Singurul retailer care a vândut mai putin anul trecut decât cu un an în urma este Real. Aparâinând pâna la finele lui 2012 grupului german Metro, cele 24 de hypermarketuri real au generat afaceri de 2,89 de miliarde de lei, cu 3,6% mai mici fata de anul anterior. De asemenea, retailerul a ajuns la o pierdere bruta în valoare de 73,5 milioane de lei.
Mentionam ca Metro Cash&Carry, Kaufland si Lidl, ceilalti trei mari retaileri de pe plan local, nu figureaza cu bilant depus, potrivit datelor ONRC. Alina Stanciu, economica.net
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!