Cine este Gruia Stoica?

 

Grup Feroviar Român a fost declarat câstigator în procesul de privatizare a CFR Marfa, oferind un pret de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din actiuni si asumându-si investitii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investitii de mediu, a anuntat ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu Ministrul a anuntat initial ca volumul investitiilor asumate este de 900 milioane euro, pentru ca pe urma sa se corecteze, precizând ca este vorba de 900 milioane lei. „Dupa sapte ore de negocieri, a iesit fumul alb. Astazi putem declara un câstigator în competitia de privatizare la CFR Marfa”, a spus Fenechiu.

gruia stoicaOmul de afaceri Gruia Stoica, care îsi are originile în localitatea Toflea (jud. Galati), si-a cladit un business de sute de milioane de euro în industria cailor ferate. El  este proprietarul grupului Grampet, care include Grup Feroviar Român, ce opereaza cu 9.500 de vagoane si 225 de locomotive.

Compania GFR, cu care a câstigat pachetul majoritar al CFR Marfa, este cele mai mare transportator privat de marfa pe calea ferata, cu aproape 2.500 de angajati si o cifra de afaceri de 813 mil. lei (183 mil. euro) si un profit de 28,8 mil. lei (6,5 mil. euro). Compania detine 22,3% din piata de transport feroviar de marfa, potrivit ultimelor date disponibile.

GFR este detinuta cu un pachet de 50,45% de Grampet SA, cu 26,1% de Vasile Didila, cu 14,1% de Rapid Com (detinuta de Vasile Didila) si cu 9% de compania Turnoprest (detinuta de Vasile Didila).

Printre clientii GFR se mai numara Petrom, Lafarge, Dacia si Mechel.

Pe piata de transport feroviar privat mai opereaza Servtrans si Unifertrans si alti operatori.

În decembrie 2011, GFR a preluat vagoanele si 350 de angajati de la Rompetrol Logistics (RPL), companie detinuta de KazMunaiGaz. Contractele de servicii de transport feroviar au fost încheiate pe o perioada de trei ani, cu posibilitatea de prelungire cu înca doi ani. Transportatorul GFR a mai semnat un contract important în segmentul distributiei de carburanti cu rusii de la Lukoil.

În aprilie 2009, GFR încheia un contract pe trei ani de transport titei si gazolina pentru compania de stat Conpet Pitesti, valoarea contractului atribuit prin licitatie deschisa fiind de 49 mil. euro.

Grupul Grampet mai include, pe lânga transportatorul feroviar de marfa Grup Feroviar Român, fabrica de reparatii vagoane Remar Pascani, Reva Simeria sau Turist Semenic. Mai mult, Grampet mai detine participatii majoritare la doua firme de transport feroviar din Ungaria si Bulgaria, Train Hungary, respectiv Bulgaria Railway Company, iar în urma cu patru ani a achizitionat 70% din principala companie de reparatii si constructii de vagoane din Serbia, Zelvoz Smederevo.  Mirabela Tiron, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie