Gruia Stoica: Eu as vrea sa gasim solutii impreuna cu Ministerul Muncii si cu sindicatele, sa nu dam oameni afara. Nu vrem sa cream probleme sociale

 

CFR Marfa nu este o societate usor de adus la un nivel de profitabilitate si urmeaza sa luam niste decizii destul de grele, a declarat, joi, la TVR, omul de afaceri Gruia Stoica, cel care controleaza compania Grup Feroviar Român, declarata câstigatoarea competitiei în privatizarea CFR Marfa.

Gruia Stoica„Acum exista un moment de satisfactie, dar în acelasi timp combinat de teama pentru ca CFR Marfa nu este o societate usoara de adus la un nivel de profitabilitate. Urmeaza sa luam niste decizii destul de grele. (…) Cu siguranta în anumite puncte este nevoie de restructurare, dar eu as vrea sa gasim solutii împreuna cu Ministerul Muncii si cu sindicatele, sa nu dam oameni afara. Nu este intentia mea primordiala de a da oameni afara. Nu vrem sa cream probleme sociale. M-as bucura ca împreuna cu Ministerul Muncii sa gasim solutii, sa cream si sa le dam de lucru altceva”, a spus Stoica.

CFR Marfa are 10.800 de angajati si 9.000 în grupul Grampet, în total fiind aproape 20.000 de oameni.

„Exista o supradimensionare de personal, dar nu atât cât se vehiculeaza. O prima masura a luat-o MT, a demarat o procedura pentru 1.000 de salariati ai CFR Marfa, si cred ca mai este necesar înca un numar de 500 de angajati”, a explicat omul de afaceri.

Întrebat daca nu vor exista probleme cu legislatia antimonopol, în conditiile în care CFR Marfa împreuna cu GFR vor detine o cota de piata de 80%, acesta a precizat ca nu ar trebui sa ne raportam doar la calea ferata, ci si la coridoarele europene.

„CFR Marfa are o cota de piata de 45%-46%, iar GFR de 34-35%, dar noi nu ne raportam strict doar pe calea ferata. Pe auto se transporta acum 90 de milioane de tone, iar pe calea ferata doar 50 de milioane de tone. De asemenea, ar trebui sa ne raportam la coridoarele europene si nu neaparat strict loco pe calea ferata. Au mai intrat si alti operatori pe piata (…) În timpul negocierilor s-a pus problema depourilor si avem un timp pentru a vinde sau gasi o solutie pentru ca sa beneficieze toti concurentii de acele depouri. Sunt multi operatori feroviari mici, din restul cotei de 20%”, a explicat Stoica.

Compania Grup Feroviar Român a fost declarata joi câstigatoare a competitiei pentru privatizarea CFR Marfa, dupa sapte ore de negocieri.

‘Dupa sapte ore de negocieri pot sa va anunt ca a iesit fumul alb. Astazi putem declara un câstigator în competitia de privatizare a CFR Marfa, Grup Feroviar Român’, a declarat, joi, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

Potrivit acestuia, pretul oferit de GFR este de circa 202 milioane de euro si va fi achitat integral. Pe de alta parte, GFR îsi asuma investitii de aproximativ 900 milioane de lei în CFR Marfa, a precizat Fenechiu.

Grup Feroviar Român este o societate cu capital social integral privat, care presteaza servicii de transport feroviar de marfuri si servicii conexe transportului feroviar. GFR exploateaza un parc de 8.000 de vagoane si 260 de locomotive. În asociere cu CFR Marfa în societatea Rolling Stock, GFR a înregistrat, în 2012, un profit de 4,5 milioane euro.(A – autor: Mariana Nica, editor: Andreea Marinescu), agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie