Reducerea numarului de furnizori – Strategie de reducere a costurilor, anuntata de grupul Renault

 

Oficialii grupului francez Renault, din care face parte si Dacia, au anuntat implementarea unei noi startegii, dezvoltata împreuna cu partenerul nipon Nissan, menita sa reduca drastic costurile. Common Module Family (CMF), va fi extinsa pentru întreaga gama de produse a Aliantei Renault–Nissan pâna în 2020.

renault symbol1Anuntul facut de Michel Billig, vicepresedinte executiv pentru inginerie si calitate în cadrul Renault, poate fi interpretat ca o veste buna pentru situatia financiara a Aliantei însa si ca una prosata pentru o parte dintre furnizori. Conform oficialului, CMF va permite reducerea costurilor pentru inginerie si procese cu 30% – 40% si a celor pentru achizitia de componente cu 20% pâna la 30% pâna în 2020. De asemenea Billig a declarat, conform ANE, ca „scopul nostru este acela de a reduce numarul de furnizori la nivel mondial pe masura ce ne dezvoltam linia de produse”.

În baza acestei startegii, vehiculele cuplului Renault-Nissan vor ajunge pâna în 2020 sa utilizeze în proportie de circa 50% aceleasi componente. Reducerea costurilor de productie ca permite de asemenea Aliantei, în ciuda unei piete instabile, sa mentina costurile de cercetare si dezvoltare în limita a 8% – 9% din veniturile anuale.

CMF va impune furnizorilor Renault-Nissan sa dezvolte componente mai mari preluând asamblarea acesora din parti mai mici de la uzinele Aliantei. Startegia va fi implementata în 2013 si 2014 pe gama de produse compacte (clasa C) si pe cele din segmente superioare, urmând a fi extinsa si pe modelele mai mici în urmatorii ani.

Conform lui Billig, primele modele care vor fi asamblate în baza noului sistem vor fi urmatoarele versiuni ale modelelor Nissan Rogue, Qashqai si X-Trail care vor intra pe piata în acest an, precum si pe Renault Espace care va ajunge la clienti în 2014. Urmatoarele pe lista sunt Renault Laguna si Scenic. Robert Stan, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie