Premierul Victor Ponta si-a asumat public, in Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa

 

Premierul Victor Ponta si-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa si i-a spus ministrului Transporturilor ca nu are de ce sa îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în actiuni era introdusa de la început în procedura, „altfel nu venea nimeni” la licitatie.

victor ponta in sedinta de guvern„Vreau sa spun public ca nu ma derobez de responsabilitate, am stiut tot timpul procedura, iar termenele foarte scurte – poate ca o companie americana e nemultumita, dar nu le-am stabilit chiar noi, asa, de capul nostru, acele termene, board-ul (FMI-n.r.) de pe 26 (iunie-n.r.) e pe 26, tot în America”, a spus Ponta.

El a precizat ca stie foarte bine modul în care decurge procesul de privatizare a companiei feroviare.

„Procedura de privatizare de la CFR Marfa, evident coordonata de catre ministrul Transporturilor, este o procedura pe care nu doar eu, ci toate structurile guvernamentale am cunoscut-o, o stim, s-a facut în conditiile legii, s-a facut mereu în consultare cu partenerii nostri internationali. Eu nu pot sa va critic, domnul Fenechiu, ca n-am de ce, ca le-ati explicat de-o mie de ori ca inclusiv stergerea datoriilor era trecuta de la început de catre consultant în procedura de privatizare, ca altfel nu venea nimeni, probabil, daca nu treceam de la început ca într-o anumita faza a procedurii o sa stergem datoriile de la stat. De fapt, nu le stergem, le convertim în actiuni. Ca acum a aflat presa sau o parte a presei sau cei care sunt prieteni cu cei care nu au putut sa participe la licitatie astea sunt interese private, ilegitime din punctul meu de vedere, dar fiecare e liber sa spuna ce vrea”, a spus premierul.

De asemenea, el a aratat ca vrea sa dea „un semnal” ca procedurile au fost îndeplinite conform legii si discutiilor cu partenerii internationali. Totodata, Ponta s-a interesat de modul în care se finalizeaza procedura de privatizare.

„Astazi, la ora 12,00, e termenul limita de depunere a ofertelor, mâine la ora 11.00 trebuie sa desemnam un câstigator”, l-a informat pe Ponta ministrul Transporturilor, adaugând ca are doua luni la dispozitie pentru semnarea contractului de privatizare.

Premierul i-a solicitat ministrului de resort ca, dupa evaluare, sa se asigure ca cel care a a vut oferta cea mai buna o va pune în practica ulterior si l-a atentionat ca, dincolo de garantiile financiare, exista si alte aspecte foarte importante, cum ar fi investitiile viitoare în companie si câte locuri de munca vor mai ramâne.

Dupa aceasta declaratie a premierului, asocierea româno-austriaca Transferoviar Grup – Donau Finanz a anuntat ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si îsi rezerva dreptul de a contesta procedura la institutiile abilitate.

Compania precizeaza ca, având în vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare.

Si OmniTRAX, iesita din cursa pentru CFR Marfa, a contestat, vineri, procesul de privatizare si cere reluarea procedurii cu participarea companiei americane, precizând ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa.

OmniTRAX arata ca în aceste conditii era imposibil pentru orice investitor de buna credinta sa depuna pâna la data de 5 iunie, conform cerintelor procedurii de privatizare, atât o oferta neangajanta reala, adaptata nevoilor de dezvoltare ale CFR Marfa, cât si comentariile privind contractul de vânzare-cumparare, alaturi de un plan de restructurare pe cinci ani, „care sa transforme o companie de stat plina de datorii si ineficienta într-o companie feroviara profitabila care sa aduca beneficii economiei si cetatenilor României”.

Compania americana a depus contestatii la Tribunalul Bucuresti, Ministerul Finantelor, Ministerul Transporturilor si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.

Privatizarea CFR Marfa presupune vânzarea a 51% din actiunile companiei. Licitatia pentru privatizarea companiei porneste de la 180 milioane de euro.

Privatizarea CFR Marfa reprezinta o preconditie solicitata de expertii Fondului Monetar International pentru ca ultima evaluare a acordului început în 2011 sa intre în Consiliul Director al institutiei internationale.

Guvernul îsi asuma fata de FMI doar desemnarea câstigatorului licitatiei pentru privatizarea CFR Marfa, una dintre principalele solicitari ale institutiei financiare, dar nu si finalizarea tranzactiei, aratând ca operatiunea depinde de îndeplinirea tuturor conditiilor din contract.

Astfel, Guvernul promite FMI, în scrisoarea de intentie transmisa saptamâna trecuta, înainte de decizia finala din board-ul Fondului, si obtinuta de MEDIAFAX, ca va încerca sa desemneze un câstigator al licitatiei pentru CFR Marfa la 21 iunie, cu putin înainte de reuniunea board-ului FMI, dar nuanteaza referirea la încheierea tranzactiei efective, aratând ca aceasta depine de îndeplinirea „tuturor” conditiilor contractuale. Alexandru Moise, mediafax.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie