Media Fact Book: Piata romaneasca de media a inregistrat o scadere de 2%

 

Agentia de media Initiative a lansat Media Fact Book 2013, editia a saptesprezecea a singurei analize complete a pietei românesti de media.

Grafic in scaderePotrivit rezultatelor Media Fact Book, piata româneasca de media a înregistrat o scadere de 2%, exact cum s-a întâmplat si în anul 2011. Toate canalele au fost afectate de aceasta scadere, dar presa scrisa cel mai mult, scazând cu 10% fata de 2011.

Radio a scazut cu 8%, OOH cu 5% iar TV cu 4 %. Online este singurul canal în crestere, atingând o cota de piata de 14%, al doilea dupa TV, mai ales cu ajutorul volumelor investite în Facebook si SEM.

Cel mai mare volum de investitii de publicitate este detinut de segmentul serviciilor de comunicatii mobile, iar cea mai semnificativa crestere fata de anul anterior a cunoscut-o segmentul Cosmetice si Igiena personala, care ocupa locul imediat urmator dupa telecomunicatiile mobile în termeni de volum.

Pentru 2013, echipa Initiative estimeaza ca piata de media va continua sa scada cu 2-3%.

“Ne asteptam ca anul acesta TV-ul sa scada, ajungând la o cota de piata de 62%, fata de 64% cât avea în 2012. Presa scrisa si Radio vor continua sa dezvolte proiecte integrate, cu o componenta puternica de digital, social si mobile, încercând sa exploateze noi modalitati de a-si securiza veniturile si fideliza consumatorii. Digital este în continuare pe un trend crescator, alimentat în mod special de cresterile în zona de performance media, împreuna cu  display advertising, ce ofera în continuare brandurilor posibilitatea unei prezente digitale de impact ”, a  declarat Alexandra Olteanu, Managing Director Initiative. capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie