Gruia Stoica sustine ca Grup Feroviar Român (GFR), detine suma minima de 180 milioane euro pentru preluarea CFR Marfa
Grup Feroviar Român detine suma minima de 180 milioane euro pentru preluarea CFR Marfa, din surse proprii si bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate si garantie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat pentru MEDIAFAX proprietarul companiei, Gruia Stoica.
„Avem aceasta suma, nu am fi participat la licitatie daca nu am fi avut-o. Ea este asigurata parte din fonduri proprii, parte cu sprijinul unor finantari de la banci. Este o suma mare, pe care nu orice companie si-o poate permite, dar GFR este o societate privata bancabila, solida, fara datorii la stat, profitabila”, a spus omul de afaceri.
El a mentionat ca finantarea bancara are ponderea majoritara si este sindicalizata de mai multe institutii de credit, fara alte detalii.
Privatizarea CFR Marfa continua doar cu Grup Feroviar Român (GFR), dupa ce asocierea româno-austriaca Transferoviar Grup – Donau Finanz si compania americana OmniTRAX s-au retras. Licitatia pentru vânzarea a 51% din actiunile companiei porneste de la 180 milioane de euro.
Termenul pentru depunerea ofertelor de cumparare a expirat miercuri, la ora 12:00, câstigatorul urmând sa fie desemnat joi.
„Înteleg ca ceilalti competitori s-au simtit depasiti de garantiile financiare cerute. Cred ca daca, lânga contestatia pentru licitatie, ar fi depus si o scrisoare de garantie bancara, ar fi demonstrat ca nu contesta acum licitatia doar pentru ca nu pot de fapt sa produca garantiile cerute de la bun început, si pe care le-au cunoscut de la bun început”, a continuat Stoica.
Proprietarul GFR a afirmat ca a atât scrisoarea de bonitate, solicitata în faza de precalificare, cât si cea de garantie bancara, de 10 milioane de euro, au fost emise în favoarea GFR de Raiffeisen Bank International Viena.
Grupul Grampet, din care face parte GFR a înregistrat anul trecut afaceri de peste 420 milioane euro. „Strict pe transporturile de marfa, am înregistrat 215 de milioane de euro anul trecut – asta doar pentru GFR si filialele din România, exceptând filialele externe”, a spus omul de afaceri.
Grupul este cel mai mare jucator privat din sectorul transportului feroviar din România si unul dintre principalii competitori la nivelul Europei Centale si de Sud-Est, asigurând servicii de transport si logistica în mai multe tari europene.
Asocierea Transferoviar Grup – Donau Finanz a anuntat miercuri ca a decis sa se retraga din procesul de privatizare a CFR Marfa si îsi rezerva dreptul de a contesta procedura la institutiile abilitate.
Consortiul a precizat ca, având în vedere complexitatea procesului si volumul semnificativ de informatii care trebuiau analizate pentru realizarea în mod corespunzator a propriei evaluari a CFR Marfa, a depus la Ministerul Transporturilor mai multe cereri de amânare, acestea fiind respinse.
Totodata, americanii de la OmniTRAX au iesit din cursa în urma cu doua saptamâni, în conditiile în care nu au depus oferta preliminara si neangajanta. Compania americana a contestat procesul de privatizare si a cerut reluarea procedurii, precizând ca are nevoie de mai mult timp pentru a efectua un audit profesionist al transportatorului feroviar de marfa.
OmniTRAX a depus contestatii la Tribunalul Bucuresti, Ministerul Finantelor, Ministerul Transporturilor si Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor.
Premierul Victor Ponta si-a asumat public, în Guvern, responsabilitatea privatizarii CFR Marfa si i-a spus ministrului Transporturilor ca nu are de ce sa îl critice, deoarece inclusiv transformarea datoriilor în actiuni era introdusa de la început în procedura, „altfel nu venea nimeni” la licitatie.
Guvernul îsi asuma fata de FMI doar desemnarea câstigatorului licitatiei pentru privatizarea CFR Marfa, una dintre principalele solicitari ale institutiei financiare, dar nu si finalizarea tranzactiei, aratând ca operatiunea depinde de îndeplinirea tuturor conditiilor din contract. Ioan Dornescu, mediafax.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!