Dräxlmaier mizeaza pe Romania, investind milioane de euro la Codlea si Satu-Mare pentru piese Maserati si Mercedes

 

20 de milioane de euro la Codlea pentru linia destinata Maserati. Alte 20-25 de milioane la Satu Mare, pentru componente Mercedes-Benz. Dräxlmaier mizeaza pe România.

DräxlmaierDräxlmaier, companie aflata pe locul 67 în clasamentul mondial al producatorilor de componente auto, a transformat România în cel mai puternic pol industrial al sau. Fara mult tam-tam, oficialii companiei germane cu sediul la Vilsbiburg, în Bavaria, au investit din 2003 pâna în 2011 peste 150 de milioane de euro si au deschis nu mai putin de cinci uzine care produc cablaje, sisteme electrice, piese din cauciuc si plastic si sisteme pentru interior pentru marci prestigioase precum Mercedes-Benz, Audi, Porsche, BMW, Maserati, Jaguar, Land Rover, Volkswagen sau Fiat. Daca în primul an de prezenta pe piata autohtona, când au deschis uzina de la Pitesti cu scopul de a produce componente pentru BMW, angajau doar 386 de persoane, în 2006 numarul de angajati ajungea la nu mai putin de 17.975, facând din Dräxlmaier unul dintre cei mai mari angajatori straini din România. Criza care a urmat a fortat ca în toate cele cinci uzine – Pitesti, Timisoara, Satu Mare, Hunedoara si Codlea – sa fie facute disponibilizari drastice, astfel încât personalul scadea, în 2010, pâna la 10.755 de angajati. Din fericire, acest trend pare sa se fi modificat, iar oficialii germani care au raspuns întrebarilor Capital chiar la sediul central al companiei bavareze sustin ca, în acest an, Dräxlmaier va avea în România cel putin 13.000 de angajati, iar în 2014 numarul acestora va urca pâna la 13.600.

Aceasta majorare a personalului va fi urmarea directa a cresterii capacitatilor de productie de la Satu Mare, unde sunt în curs de derulare investitii de 25 – 30 mil. euro, si de la Codlea, unde un contract cu italienii de la Maserati pentru componente destinate modelelor Quattroporte si Ghibli a generat o investitie de circa 25 de mil. euro. Conform lui Karl Wallner, membru al Consiliului de Administratie al Dräxlmaier, „investitia de la Codlea, special pentru Maserati, este de 20 de milioane de euro. Doar în sisteme, utilaje si specializarea angajatilor, nu si în cladire. Este o cifra importanta chiar si pentru noi. Dar planurile celor de la Maserati ne-au convins ca poate fi o investitie profitabila. Italienii au de gând sa construiasca în viitor câte 200 de masini pe zi“.

Jurnal de investitor

Desi se declara foarte multumit de evolutia afacerilor din România, Karl Wallner nu poate trece cu vederea climatul instabil care deranjeaza multi investitori. Pe lânga presiunea sindicatelor care cer majorari salariale uneori­ greu de acceptat, oficialul acuza si schimbarile politice frecvente. „Totul depinde de cine este la guvernare într-un anumit moment. Am vorbit întâi cu prim-ministrul Boc, am luat niste decizii, si dupa foarte putin timp acesta a fost înlocuit. Am reluat apoi discutiile de la zero cu domnul Ungureanu si, dupa sase saptamâni, nu mai era nici el. Acum, trebuie­ sa reîncepem totul cu premierul Ponta. Nu e deloc usor. Investitorii au nevoie de stabilitate la nivel guvernamental.­ Deocamdata, pot spune glumind ca guvernul dumneavoastra ne ajuta în fiecare vineri… cea viitoare. Cu vreo 15 luni în urma ne-au promis un ajutor de 8 – 10 milioane si nu i-am vazut pâna acum“, a explicat Wallner.

„La Codlea investim doar pentru proiectul cu Maserati circa 20 mil. euro, iar la Satu Mare, unde producem pentru Mercedes-Benz alte 25-30 milioane”  – Karl Wallner, membru CA al Dräxlmaier
Robert Stan, capital.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie