Ce ne recomanda specialistii: Anularea sau stornarea facturilor?

 

Factura fiscala este unul dintre cele mai utilizate documente contabile, indiferent de forma in care este organizata o afacere, iar anularea sau stornarea acestui document sunt operatiuni de care fiecare intreprinzator se loveste macar o data in viata sa economica.

FacturiAnularea facturilor presupune taierea tuturor exemplarelor cu o linie si scrierea pe ele ANULAT. Asigura-te ca toate exemplarele acelei facturi (3 la numar) au fost anulate corespunzator. Se capseaza si se pastreaza in evidenta contabila.

Stonarea facturilor reprezinta o operatiune similara anularii, dar care presupune intocmirea unei alte facturi identice celei care se storneaza, dar cu toate valorile pe minus.

Daca marfurile sau serviciile au fost livrate / prestate nu se pot face anulari si stornari pe motiv de neplata a facturilor.

Pentru a evita taxele suplimentare (TVA si impozit pe profit) generate de facturi care nu au fost incasate va sugeram emiterea facturilor Proforme, care reprezinta un document in baza caruia se face plata, si abia dupa confirmarea platii vei emite in mod automat / manual factura finala.

Daca totusi nu doriti sa utilizati proforme, in vederea evitarii cel putin a taxei impozit pe profit, va sugeram sa utilizati facturile de avans. Daca pe factura este mentionat la articol „avans conform contract nr n”, veti plati doar TVA-ul generat de acea factura, nu si impozitul pe profit, deoarece avansul nu genereaza venituri.

Venitul este generat doar la stornarea avansului si emiterea facturii finale.avocatnet.ro

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie