Un alt clasament al UE in care Romania este codasa: trainingul angajatilor din companii
România si Polonia sunt tarile europene în care companiile se preocupa cel mai putin de formarea profesionala continua a angajatilor, arata un studiu efectuat în 2010 de expertii în educatie din cadrul Comisiei Europene
Rezultatele arata ca doua treimi (66%) din totalul întreprinderilor cu cel putin 10 angajati din UE 27 au investit în traininguri pentru angajati în 2010, comparativ cu 60% în 2005.
Cele mai multe companii care ofera traininguri angajatilor sunt localizate în Austria si Suedia (87% din totalul companiilor), în Marea Britanie (80%), Olanda (79%), Belgia (78%) si Franta (76%).
La polul opus se situeaza Polonia (23%), România (24%), Bulgaria (31%), Letonia (40%) si Ungaria (49%).
Marimea companiei este un factor determinant în statistica europeana a trainingurilor. Rata de participare la traininguri este mai mare în cazul angajatilor din companii mari fata de cele mai mici în Bulgaria (56 % versus 46 %), Spania (62 % versus 50 %), Franta (56 % versus 37 %), Italia (57 % versus 45 %), Cipru (61 % versus 51 %), Luxembourg (69 % versus 53 %) si Malta (66 % versus 42 %). În alte tari, inclusiv România, firmele mici sunt cele care organiyeaya traininguri mai des. Celelalte tari sunt Letonia, Croatia, Marea Britanie, Cehia, Ungaria, Portugalia, Germania si Lituania.
Aceste date, publicate de Eurostat, biroul de statistica al Uniunii Europene, provin din Sondajul privind formarea profesionala continua (CVTS), care se desfa?oara la fiecare cinci ani.
În România, peste 60% din ceea ce oamenii învata în sala de curs nu este aplicat la job de angajati, potrivit companiei de profil Achieve Global. Principalele motive pentru care asta se întâmpla sunt lipsa oportunitatilor de a aplica cele învatate si aparitia altor prioritati.
Piata de training autohtona era estimata la o valoare de 15-20 milioane de euro în 2012. Nicoleta Banila, capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!