Crestere cu 45% pe factoring in 2012 pentru BCR
Banca Comerciala Româna a avut o crestere de 45 la suta pe operatiunile de factoring, în 2012, fata de 2011, a declarat, sâmbata, directorul Tranzactii Bancare BCR, Lubor Prochazka, într-un seminar financiar-bancar, la Mamaia.
‘Piata de factoring din România a crescut cu 12 la suta, în 2012, fata de 2011, iar afacerile BCR pe sectorul de factoring au crescut cu 45 la suta anul trecut’, a spus Prochazka.
Factoringul este un mod de finantare pe termen scurt, în general, a exporturilor de marfuri de larg consum, conform caruia o banca, sau grupuri intermediare se obliga, pe baza unui contract, sa preia, în schimbul unui comision toate creantele exportatorului, inclusiv riscul neîncasarii la termen a creantelor.
‘Vad pentru Europa de est un mare potential de crestere pe acest segment de afaceri. Suntem încrezatori ca industria va creste si împreuna cu ceilalti jucatori din piata vom ajuta la cresterea economica. În vestul Europei, factoringul are o rata importanta de penetrare. În Anglia reprezinta 12 la suta, iar în Franta si Spania, 10 la suta, pe total business bancar’, a aratat reprezentantul BCR.
Lubor Prochazka a explicat ca, în România, BCR are activitati pe sectorul de factoring, în special în domeniul de retail, dar si în sectorul productiei industriale.
‘În general nu excludem nici o industrie. Avem sectoare unde suntem mai implicati, cum sunt cele ale marilor retaileri, al companiilor de constructii, sectorul infrastructurii si real estate’, a explicat Prochazka.
Pe de alta parte, Ioana Gheorghiade, director adjunct Sector Public si Finantarea Infrastructurii BCR, a aratat ca banca a cofinantat proiecte în valoare de peste 1,08 miliarde lei, în cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala.
Dintr-un total de aproximativ 3.000 de solicitari, BCR a cofinantat peste 1.000 de proiecte.
Gheorghiade a facut o prezentare a impactului pe care îl are un mediu economic dificil asupra activitatii bancare si a aratat ca ‘sectorul bancar s-a confruntat cu patru ani de dificultati generate de un mediu economic în schimbare pentru companii si cu un nivel scazut al competitivitatii’. agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!