Ciocolata rezistenta la caldura va fi lansata de compania Mondelez
Un tip de ciocolata rezistenta la caldura, destinata în special pietelor din Africa si alte zone fierbinti din lume, este pe cale a fi lansata de firma Mondelez International, a declarat joi un responsabil al companiei de snack-uri.
Compania, care are în portofoliu branduri precum Cadbury sau Oreo, lucreaza la acest gen de ciocolata de zece ani, potrivit lui Lawrence MacDougall, presedintele Mondelez pentru Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa (EEMEA), care însa a refuzat sa ofere o data exacta pentru lansare.
MacDougall nu a dat niciun detaliu privind continutul ciocolatei, ce gust are sau cum va fi numita, însa a precizat ca aceasta ar putea rezolva problemele cu care se confrunta Mondelez si alti producatori de snack-uri în Africa Subsahariana, unde mâncarea este uneori lasata afara pe tarabele pietelor ore în sir, în arsita.
„Poate rezista la 40 de grade fara sa se lichefieze”, a declarat responsabilul pentru agentia britanica de presa. „Am lansat brevetul anul trecut. Se afla în dezvoltare în prezent si planuim s-o comercializam foarte curând. Va fi destinata pietelor unde ne confruntam cu probleme legate de clima si spatiile de vânzare cu amanuntul”, a adaugat MacDougall.
Desi lanturile de supermarketuri precum Massmart din Africa de Sud si Uchumi din Kenya se extind în Africa, exista relativ putine spatii de vânzare unde ciocolata poate fi tinuta la rece, a afirmat responsabilul. „Daca mergi într-o piata deschisa din Lagos, nu vei gasi multe locuri unde este racoare. Pe masura ce supermarketurile se extind, ne va fi mai usor, dar acum vrem sa ne miscam repede”, a continuat acesta.
Confruntata cu piete mature în SUA si Europa, firma Mondelez mizeaza pe economiile emergente pentru a-si stimula cresterea.
Desi Africa are o populatie de un miliard de persoane, din care doua treimi au sub 35 de ani, vânzarile de pe acest continent au reprezentat doar 26% din profitul realizat de departamentul EEMEA al companiei în 2012. Pentru a-si mari vânzarile în regiune, Mondelez intentioneaza sa-si faca produsele mai accesibile pentru consumatorii cu venituri mici, de exemplu prin pachete de Oreo cu doi biscuiti în loc de doisprezece. De asemenea, compania vinde în prezent pachete cu o singura guma de mestecat în tari precum Egipt sau Maroc.
Compania Mondelez planuieste sa-si mareasca investitiile pe pietele emergente cu 100 de milioane de dolari anul acesta si cu pâna la 300 de milioane de dolari în 2015. capital.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!