Tronsoanele de autostrazi se construiesc cu viteza melcului

 

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din România (CNADNR) a platit circa 1,2 miliarde de euro pentru cele mai importante zece santiere de autostrazi din tara, cu o lungime cumulata de circa 250 de kilometri si un cost total de 1,8 miliarde de euro. În ciuda faptului ca multe dintre aceste tronsoane de autostrazi trebuia sa fie inaugurate în aprilie, cele zece santiere sunt construite în medie în proportie de 65-66%, iar termenul de deschidere a fost împins pentru toamna sau chiar pentru anul viitor.

autostrada Timisoara-LugojCele mai importante zece santiere de autostrazi din tara, cu o lungime de 250 de kilometri si un cost de aproape 1,8 miliarde de euro, au înaintat, în medie, cu circa 4% în perioada 1 aprilie-1 mai, potrivit calculelor ZF pe baza informatiilor transmise de CNADNR.

Avansul este mai mare decât cel din intervalul precedent, 1 martie-1 aprilie, când se ridica la circa 2%, însa ritmul este relativ redus daca se tine cont de faptul ca vremea din aprilie a fost favorabila lucrarilor si se putea construi mai mult.

Constructorii celor zece santiere de autostrazi au încasat pâna la 1 mai aproape 1,2 miliarde de euro, echivalentul a circa doua treimi din valoarea contractelor.

De altfel, cele zece autostrazi sunt construite, în medie, în proportie de 65-66%, potrivit calculelor ZF pe baza informatiilor de la CNADNR.

În perioada 1 aprilie-1 mai, companiile de constructii care lucreaza pe cele zece tronsoane de autostrazi au încasat, cumulat, aproape 46 de milioane de euro, iar cele mai mari plati s-au realizat pentru varianta de ocolire a Constantei.

În ciuda faptului ca lucrarile nu au înaintat nici macar cu un centimetru în luna aprilie, constructorii centurii Constantei, fir­mele FCC Construccion si Astaldi, au încasat aproape 23 de milioane de euro  în ace­lasi interval, reiese din datele CNADNR.

Cel mai important avans în luna aprilie a fost înregistrat pe lotul al patrulea al autostrazii Orastie-Sibiu, care a înaintat cu aproape 7%. Acest tronson, cu o lungime de circa 16 kilometri, este realizat de italienii de la Astaldi si de firma româneasca Euro Construct Trading, controlata de Dan Besciu si Sorin Vulpescu.

Astfel, la începutul lunii mai acest sector de autostrada era finalizat în proportie de 68%, potrivit datelor de la CNADNR. Desi trebuia sa fie gata înca de luna trecuta, tronsonul va fi gata abia în decembrie, conform celor mai recente estimari ale companiei nationale de drumuri.

La polul opus, pe autostrada Suplacu de Barcau-Bors, lucrarile au continuat sa stagneze, iar CNADNR se pregateste de rezilierea acestui contract dupa ce americanii de la Bechtel, care construiau acest proiect, au încasat circa 268 de milioane de euro pentru acest contract, la care se adauga alte 45 de milioane de euro pentru consultanta, exproprieri sau descarcare arheologica.  Pe portiunea de 6,5 kilometri ce va uni soseaua Petricani din Capitala de centura Bucurestiului si mai departe de autostrada Bucuresti-Ploiesti, avansul înregistrat, care se refera însa la o perioada de aproape doua luni (1 aprilie -27 mai), este de circa 12%, ceea ce înseamna ca în acest interval constructorii au avansat cu echivalentul a circa 600 de metri de autostrada.

Cu toate acestea, lucrarile vor fi împinse pâna în aprilie 2015, când se estimeaza ca tronsonul va fi gata. Lucrarile au început anul trecut si trebuia sa fie finalizate de aproape opt luni.

O autostrada deschisa în decembrie 2011 are nevoie de reasfaltare pe toata lungimea

Autostrada Arad-Timisoara, deschisa traficului în decembrie 2011, în urma unei investitii de aproximativ 135 de milioane de euro, este reasfaltata pe toata lungimea, dupa ce stratul de suprafata a început sa se deterioreze, politistii impunând restrictii de viteza pe segmentele aflate în lucru, scrie Mediafax.

Lucrarile sunt executate de consortiul FCC Construccion si Astaldi. Autostrada are o lungime de 32,25 de kilometri si face parte din Coridorul IV paneuropean. Contactati de ZF, spaniolii de la FCC Construccion nu au oferit pâna la închiderea editiei un raspuns cu privire la motivul pentru care soseaua trebuie reasfaltata dupa doar un an si jumatate de la deschidere.

Când se divide CNADNR: Autoritatea Nationala de Autostrazi, înfiintata dupa ce POS-T se deblocheaza

Guvernul va înfiinta Autoritatea Nationala de Autostrazi imediat dupa ce va primi decizia Comisiei Europene de deblocare a Programului Operational Sectorial Transporturi (POST), a spus ieri premierul Victor Ponta, potrivit Mediafax. Andreea Neferu, zf.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie