Directorul Renault spulbera zvonurile despre scoaterea modelului Dacia mini

 

Dacia are nevoie de notorietate, mai mult decât de modele noi. Cel putin deocamdata. Asta spune Carlos Tavares, directorul operational al grupului Renault.

dacia logoDacia nu va avea, în viitorul apropiat, un model mini. Chiar daca piata europeana este în scadere, iar segmentul mini câstiga teren, francezii de la Renault sunt multumiti de gama actuala de la Dacia. „Dacia are nevoie de o imagine mai buna, trebuie sa câstige notorietate. Trebuie sa evitam situatia în care am cheltui prea multi bani pe dezvoltarea  altor modele. E nevoie de o promovare mai buna pentru modelele actuale”, a spus Tavares citat de Autonews.com.

Presa de specialitate a anuntat ca Dacia pregateste o masina de dimensiuni mai mici decât Sandero, la un pret de 5.000-6.000 de euro. Mini-ul ar fi avut un ampatament mai mare si un spatiu pentru pasageri si bagaje mai mare decât Renault Clio. Unul dintre motivele pentru care Dacia a renuntat la Citadine sau Towny – asa cum specula presa ca se va numi mini-Dacia – ar putea fi proiectul la care lucreaza Gerard Detourbet, parintele Loganului, cel care s-a ocupat de aproape toate modelele Dacia. Modelul care va costa  în jur de 5.000 de euro va concura direct cu low-costurile de pe pietele din India, China si alte tari emergente (QQ de la Chery, Maruti 800 produs de Suzuki pentru piata din India, Hyundai Eon si Nano – Tata Motors).

Astfel, Renault-Nissan vrea sa câstige cota de piata departe de vechiul continent în fata altor constructori auto care sunt deja bine asezati pe pietele din Orient. Modelul ultra low-cost ar putea ajunge si pe alte piete, precum Rusia sau America de Sud.

Dacia comercializeaza 7 modele în Europa modelele Logan, Logan MCV, Duster, Sandero, Sandero Stepway, Lodgy si Dokker.

De asemenea, Nissan a cumparat brandul Datsun si va lansa  un model low-cost sub aceasta marca la 15 iulie, la New-Delhi. Modelul va fi un hatchback în cinci usi care va costa în jur de 5.000 de euro va concura direct cu low-costurile de pe pietele din India, China si alte tari emergente.

Masina este vazuta drept un concurent al gamei Logan, dar este putin probabil ca Renault sa permita o canibalizare, dat fiind ca masina produsa în România este vânduta în Africa de Sud sau Mexic tot sub brandul Nissan.

Momentan, nu sunt disponibile foarte multe detalii de spre noua masina, cu exceptia imaginii stilizate a partii frontale care arata ca alianta Renault Nissan va miza pe stil pentru a diferentia noul Datsun, un brand celebru în Japonia înca din anii ’30.

Volkswagen si FIAT au anuntat ca pregatesc masini low-cost pentru a tine pasul cu tendintele de pe piata auto internationala.

Concurenta se anunta a fi din ce în ce mai mare pe segmentul low-cost, iar piata auto din Europa trece prin momente dificile, astfel ca Renault ar putea alege sa limiteze gama modelelor Dacia la numarul actual pentru a-si îndrepta atentia catre Asia, acolo unde China, India si Indonezia sunt într-o crestere spectaculoasa. economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie