Desfasurarea activitatii de consultant fiscal – Obtinere autorizatie
In Monitorul Oficial nr. 295 din 23 mai 2013 a fost publicata Hotararea nr. 7/2013 a Camerei Consultantilor Fiscali pentru modificarea Regulamentului de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 6/2012.
In cadrul actului normativ se arata:
Camera Consultantilor Fiscali, denumita in continuare Camera, este organizatie profesionala de utilitate publica, persoana juridica fara scop lucrativ, cu sediul in municipiul Bucuresti, str. Alecu Russo nr. 13–19, et. 4, ap. 8 si 9, sectorul 2, din care fac parte consultantii fiscali care au dobandit aceasta calitate in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare ordonanta.
Persoana provenita dintr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana care doreste sa desfasoare activitatea de consultant fiscal in Romania este obligata sa obtina autorizarea Camerei pe baza unei evaluari.
In cazul in care in urma evaluarii persoana provenita dintr-un stat membru al Uniunii Europene, Spatiului Economic European sau din Confederatia Elvetiana obtine calitatea de consultant fiscal in Romania, pentru a deveni membru al Camerei, va solicita, in termen de 60 de zile de la data comunicarii rezultatului, inregistrarea in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, prin depunerea unui dosar care va cuprinde:
•cererea-tip de inscriere;
•actul de identitate, in copie;
•documentul de plata a cotizatiei fixe, in copie;
•doua fotografii de 2/3 cm.
Orice membru care a renuntat sau caruia i s-a retras calitatea de membru al Camerei poate solicita redobandirea acesteia, respectand conditiile prevazute de ordonanta, precum si de normele aprobate de Consiliul superior al Camerei, cu plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei.
Revenirea la statutul de membru activ pentru situatiile prevazute la alin. (1) se face la cerere si produce efecte de la data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost aprobata de Camera. Trecerea in categoria membrilor activi se face dupa plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei.
Persoanele juridice care au suspendata activitatea la registrul comertului sunt membri inactivi. Reluarea activitatii declarata la registrul comertului va fi comunicata si Camerei, in vederea reautorizarii si trecerii in categoria membrilor activi. Pe perioada inactivitatii societatile in cauza nu datoreaza cotizatia.
Trecerea in categoria membrilor activi se face dupa plata cotizatiei fixe, al carei cuantum este egal cu al cotizatiei datorate de noii membri ai Camerei.Georgiana Matache, infolegal.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!