Prevederile legii timbrului de mediu, au blocat inmatricularile masinilor second-hand

 

Înmatricularile masinilor second-hand si a celor transferate de la companiile de leasing la utilizatori odata cu încheierea contractului sunt blocate pentru ca autoritatile cer dovada platii unei taxe anterioare, însa Fiscul nu are o evidenta nominala a acestor plati din anii trecuti.

masini pe autostrada„Prin textul de lege privind timbrul de mediu nu se poate colecta taxa în vederea înmatricularii pentru ca nu se poate lua usor adeverinta privind platile pentru taxele anterioare, deci înmatricularile sunt blocate. Am luat legatura cu autoritatile, ANAF, Administratia Fondului de Mediu si Ministerul Mediului, însa cu toata vointa acestor institutii, ANAF nu are o evidenta din punct de vedere tehnic a încasarilor anterioare si astfel se blocheaza procedura de înmatriculare”, a declarat marti, într-o conferinta de presa, secretarul general al Asociatiei Societatilor Financiare ALB România, Adriana Ahciarliu.

Ea a aratat ca fiecare institutie în parte cu care asociatia a intrat în dialog spune ca nu este cea decidenta în aceasta situatie.

La rândul sau, Ion Busuioc, director în cadrul ANAF, a aratat ca nu este responsabilitatea ANAF de a solutiona problema si institutia nu se face vinovata de acest blocaj, prin inexistenta unor evidente nominale a platilor anterioare, întrucât Fiscul n-a avut în timp obligatia de administrare a acestor taxe, ci doar de colectare.

„Culpa nu apartine ANAF pentru ca legislatia în timp nu a instituit obligatia ca ANAF sa înregistreze aceste plati, ci sa încaseze prin trezorerii. Deci n-am avut obligatia de administrare, iar contribuabilii nu au fost obligati sa depuna declaratii ca au efectuat acele plati, ci sumele s-au varsat într-un cont comun, fiind taxe nenominale, deci nu stim cine a platit pentru taxa auto”, a spus Busuioc.

ALB a propus Ministerului Mediului ca firma de leasing sa preia obligatia de a prezenta dovada platii taxelor anterioare dupa ce se realizeaza înmatricularea masinii, eliminând astfel blocajul.

„Sunt societati de transport care nu pot folosi autovehiculele din cauza autorizatiilor care trebuie luate ulterior înmatricularii, iar cum înmatricularea depinde de aducerea acelei dovezi, totul este blocat. Din discutiile cu autoritatile nu au reiesit dovezi de neplati anterioare de taxe auto din partea companiilor de leasing, asa încât pot avea încredere în societatile de leasing ca îsi vor asuma plata taxei ulterior înmatricularii daca aceasta n-a fost achitata anterior. Pe de alta parte, autoritatile statului vor avea o garantie ca vor încasa sumele respective”, a afirmat Marian Cârlig, presedintele comitetului logistic Leasing în cadrul ALB România.

Transferul de proprietate de la compania de leasing la proprietar presupune plata timbrului de mediu de catre acesta din urma, fiind cazul contractelor de leasing începute în 2008-2009 care au ajuns la final.

Reprezentantii asociatiei n-au primit înca niciun raspuns oficial din partea Ministerului Mediului la propunerea înaintata, însa din discutiile avute au înteles ca solutia a fost considerata constructiva, cu posibilitate de aplicare.

Pentru utilizatorii care ajung la terminarea contractului cu un cost mai mare decât a fost stabilit initial, prin aplicarea timbrului de mediu, optiunile sunt fie pentru prelungirea contractului astfel încât sa amâne plata taxei, fie pentru restituirea masinilor din contract firmei de leasing, caz în care aceasta trebuie sa preia plata timbrului, potrivit secretarului general ALB.

În schimb, la finantarile de masini second-hand trebuie verificata daca taxa auto a fost platita anterior de catre fostii proprietari, firma de leasing neavând niciun istoric legat de acestea. Întrucât de-a lungul ultimilor ani au existat mai multe forme ale taxei auto, cu mai multe exceptii de la plata, iar în unele cazuri proprietarii auto si-au recuperat în instanta sumele platite, lipsa unei evidente a platilor creeaza probleme majore la noua înmatriculare daca contribuabilul nu mai detine chitantele care atesta efectuarea platii.

Pe piata de leasing, financiar si operational, exista 1.300 de masini rulate finantate în leasing al caror proces de înmatriculare treneaza în asteptarea adeverintelor de plata, valoarea acestor autovehicule ridicându-se la 14,3 milioane de euro.

Dintre acestea, ALB are în asteptare 1.100 de masini, cu o valoare de 11,3 milioane euro, reprezentând 37% din totalul vehiculelor rulate înmatriculate de asociatie dupa instituirea timbrului de mediu, la 15 martie.mediafax.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie