Initiativa legislativa a cetatenilor privind revizuirea Constitutiei Romaniei a fost publicata in MO

 

In Monitorul Oficial nr. 294 din 23 mai 2013 a fost publicata Initiativa legislativa a cetatenilor potrivit legii nr. 189/1999 /2013 privind revizuirea Constitutiei Romaniei.

Monitor oficialIn cadrul expunerii de motive se arata:

Constitutia Romaniei, adoptata prin Referendumul national din 8 decembrie, revizuita prin Referendumul national din 18–19 octombrie 2003, s-a dovedit total necorespunzatoare pentru aspiratiile si nazuintele poporului roman, greu incercat in ultimii 70 de ani ai istoriei sale, incepand cu punerea in practica a odiosului Pact Ribbentrop-Molotov, continuand cu lovitura de stat din 23 august 1944, prin care a fost instalat regimul comunist criminal in Romania, cu lovitura de stat din 22 decembrie 1989, prin care a fost instalat regimul cleptocratic actual, cu cei 23 de ani de distrugere si jefuire a avutiei productive acumulate de romani de-a lungul veacurilor, cu aducerea majoritatii cetatenilor Romaniei in starea de sclavie in care se afla in prezent.

Eliberat din jugul regimului comunist prin sacrificiul suprem al celor peste 1.000 de tineri romani ucisi, in zilele insangerate ale lui decembrie 1989, poporul roman, cu uriasa avutie productiva acumulata din munca lui in timpul regimului comunist, avea posibilitatea si era indreptatit sa isi construiasca o economie democratica, productiva si performanta, care sa ii asigure prosperitatea, precum si posibilitatea de a-si construi un stat cu adevarat democratic, un stat al lui, al poporului, care sa il slujeasca, sa ii apere drepturile si libertatile.

Cu avutia productiva, cu situatia financiara si cu forta de munca, de inalta calificare, pe care le avea in 1990, poporul roman ar fi avut astazi venituri, adica pensii si salarii, drept venituri bugetare de 4 ori mai mari decat cele pe care le are, nivelul lui de trai ar fi fost astazi printre cele mai ridicate din Europa si din lume.

Din nefericire, autorii loviturii de stat din decembrie 1989 nu numai ca au confiscat revolutia, revolta populara a romanilor, dar au acaparat si statul roman, pe care l-au transformat in instrument de jefuire a poporului si de imbogatire a lor, a celor care s-au instalat la conducerea statului roman prin lovitura de stat. Au jefuit si s-au imbogatit. Au distrus, au demolat mii de uzine si fabrici construite de romani, pe care le-au vandut ca fier vechi si alte materiale de constructii, iar cu banii incasati si-au cumparat bunuri de consum de lux – vile, jeepuri, iahturi etc. Cea mai mare parte a capitalului national a fost trecuta in proprietatea strainilor, prin asa-numita privatizare, prin vanzare la preturi derizorii a miilor de intreprinderi, uzine, fabrici, spatii comerciale si de birouri, banci etc., construite cu multa truda si multe privatiuni de catre cetatenii Romaniei.

Cu ajutorul inflatiei, statul roman, prin Banca Nationala a Romaniei, a pus pe butuci fabricile si uzinele, intregul capital productiv al tarii, ca sa poata sa le demoleze, ca sa poata sa le scoata la mezat, sa fie cumparate de guvernanti si de straini, la preturi de nimic.

Cu ajutorul aceleiasi inflatii, statul roman, in mai putin de un deceniu, in perioada 1990–1997, a redus la jumatate puterea de cumparare a salariilor si pensiilor, astfel incat majoritatea cetatenilor Romaniei a fost adusa in stare de saracie, in imposibilitatea de a economisi si de a investi, pentru crearea de capacitati de productie si de locuri de munca. Au fost distruse 4 milioane de locuri de munca, astfel incat peste 3 milioane de romani au fost obligati sa ia drumul strainatatii, in cautarea unui loc de munca.

Rezultatul final al acestui proces de distrugere si jefuire este acela ca Romania a fost adusa in stare de colonie, iar majoritatea poporului roman a fost adusa in stare de sclavie. Cea mai mare parte a capitalului utilizat pe teritoriul Romaniei se afla in proprietatea strainilor, a transnationalelor, ceea ce face ca si cea mai mare parte a avutiei create in Romania sa intre in proprietatea strainilor si sa plece din tara. Instrainarea capitalului national a determinat si inrautatirea nemaiintalnita a raportului dintre remuneratia muncii si remuneratia capitalului.

In Romania, ponderea salariilor, pensiilor si celorlalte venituri derivate din salarii in Produsul Intern Brut (PIB) este de sub o treime, restul fiind profituri, in timp ce in Elvetia, de exemplu, ca si in alte tari civilizate ale lumii, ponderea profiturilor este de sub o treime, restul revenind salariilor, pensiilor si altor venituri derivate din salarii.

Starea actuala dezastruoasa a economiei si societatii romanesti a fost determinata de modul defectuos in care a fost conceputa Constitutia adoptata in 1991 si revizuita in 2003, de modul in care aceasta Constitutie a definit raportul dintre popor si stat, de modul in care au fost definite atributiile diferitelor componente ale statului si relatiile dintre acestea. A fost creat, astfel, un stat scapat total de sub controlul poporului. A fost creat un stat controlat de autorii loviturii de stat din decembrie 1989, transformati, prin privatizare, in stapani ai capitalului national, in cardasie cu transnationalele.

Desi, in Constitutia Romaniei, la articolul 1, se prevede ca Romania este stat democratic, oricine poate vedea ca aceasta prevedere este o vorba goala, care nu are nicio legatura cu realitatea. Un stat democratic este un stat in care puterea politica, puterea de a stabili norme de convietuire sociala, de a adopta si aplica legile care sa reglementeze relatiile dintre cetateni si dintre cetateni si stat, apartine poporului (demos = popor; kratos = putere). Poporul roman a fost deposedat de puterea politica, care a fost acaparata de autorii loviturii de stat din decembrie 1989 si este mentinuta in ghearele acestora, prin statul creat de ei.

Uzurpatorii puterii politice a poporului roman au folosit statul roman pentru a acapara puterea economica, capitalul acumulat de romani pana in 1989, ca si profiturile realizate de acest capital, dupa 1989. Toata aceasta avutie a fost trecuta in proprietatea privata a minoritatii autohtone, formata din cei care s-au instalat la conducerea statului roman, si a strainilor, care au cumparat la preturi de nimic cea mai mare parte a capitalului furat de catre guvernanti de la poporul roman, prin Legea nr. 15/1990.

In felul acesta, a fost creata o patura minoritara foarte bogata, oligarhia, care detine cea mai mare parte a capitalului utilizat in Romania si care controleaza total si statul roman. Asa se face ca, in prezent, in Romania functioneaza nu un stat democratic, al poporului, ci un stat oligarhic (oligos = putin; arche = putere), un stat al minoritatii imbogatite prin jaful denumit privatizare. Putem spune, cu deplin temei, ca statul roman actual este, in egala masura, si un stat plutocratic (ploutos = bogatie), al celor bogati, si un stat cleptocratic (klepto = a fura), un stat al hotilor.

Principii fundamentale

Scoaterea poporului roman din marasmul economic, politic, social si moral in care a fost adus de statul roman uzurpator necesita schimbarea, din temelii, a legii fundamentale a societatii romanesti, a Constitutiei Romaniei. Acestui scop ii raspunde initiativa legislativa cetateneasca privind revizuirea Constitutiei Romaniei, pe care o propunem spre aprobarea poporului roman.

La baza proiectului de revizuire sunt asezate urmatoarele principii fundamentale:

1. Statul este creat de popor. Statul exista si functioneaza sub controlul poporului. Ratiunea de a fi a statului este sa slujeasca poporul, sa apere drepturile si libertatile cetatenilor, sa furnizeze servicii publice, de uz si de interes public.

2. Poporul poate sa isi exercite controlul asupra statului, asupra puterii politice, daca si numai daca el, poporul, detine si puterea economica, daca este proprietar asupra capitalului. Constitutia trebuie sa dispuna mecanismele juridice si financiare prin care poporul sa devina si sa ramana proprietar al capitalului utilizat in economia nationala.

3. Statul este constituit din mai multe componente, numite puteri, complet separate una de alta si total independente una fata de alta, care se controleaza reciproc si toate sunt controlate de popor. Statul roman este constituit din 5 componente: legislativa, executiva, judecatoreasca, mediatica, financiara.

4. Romania este patria poporului roman. Statul roman este obligat sa apere teritoriul national al poporului sau, sa actioneze necontenit pentru Reintregirea Patriei cu teritoriile rupte din trupul tarii de catre participantii la cel de al Doilea Razboi Mondial.

Romanii, stapani pe capitalul si teritoriul national si pe resursele naturale ale tarii

Cea mai importanta prevedere a proiectului de revizuire consta in reconstituirea drepturilor de proprietate ale poporului roman asupra capitalului national, asupra teritoriului national si asupra resurselor naturale ale tarii. Numai reconstituirea drepturilor de proprietate asupra capitalului, pamantului si resurselor naturale ale tarii va face posibila si recastigarea celorlalte drepturi si libertati ale romanilor.

Improprietarirea cetatenilor cu capital productiv

Proiectul prevede constituirea Fondului National de Capital Distributiv, in care va fi colectata o cincime din Produsul Intern Brut al tarii, in principal, prin instituirea impozitului progresiv pe marile proprietati. Sumele banesti colectate in acest Fond vor fi folosite pentru improprietarirea cetatenilor romani cu capital productiv: terenuri, constructii, masini, utilaje, echipamente, licente, brevete etc.

Scopul urmarit, prin aceasta improprietarire, este unul dublu: a) despagubirea cetatenilor Romaniei pentru capitalul si profiturile de care au fost deposedati, prin asa-zisa privatizare; si b) constructia economiei democratice, o economie in care majoritatea capitalului sa intre si sa ramana in proprietatea privata a majoritatii cetatenilor tarii. Trecerea capitalului, a puterii economice, in mainile celor multi, ale poporului, va crea temelia trainica a statului democratic, a statului poporului.

Statul roman va fi obligat sa rascumpere intregul capital pe care l-a furat de la poporul roman prin Legea nr. 15/1990 si pe care l-a vandut, prin legile privatizarii. Rascumpararea va fi facuta cu bani de la Fondul National de Capital Distributiv. Capitalul rascumparat va fi trecut in patrimoniul Fondului National de Pensii Publice, pana la completarea activului net al acestui Fond, si in patrimoniul Fondului National de Capital Distributiv si, ulterior, in proprietatea privata a cetatenilor tarii.

Statul este administrator al proprietatii publice

In goana lor dupa jaf si imbogatire, guvernantii romani au inventat ceea ce ei numesc proprietatea PRIVATA a statului. Nu s-au multumit sa treaca in proprietatea statului lor bunurile aflate in proprietatea poporului roman, dar au trecut cea mai mare parte a acestor bunuri in asa-zisa proprietate privata a statului, ca sa le poata vinde, sa le scoata la mezat, pentru ca sa le poata cumpara, ei si strainii, la preturi de batjocura.

Proiectul de lege propus de cetateni pentru revizuirea Constitutiei desfiinteaza aceasta asa-zisa proprietate a statului, fie ea privata sau publica. Statul nu produce avutie, ca atare nu poate fi proprietar asupra niciunui fel de bunuri. Numai cetatenii, numai poporul produce avutie. Numai el, poporul, poate fi proprietar. El, poporul, hotaraste ca o parte din avutia creata de el sa intre in proprietatea publica, a tuturor cetatenilor tarii. El, poporul, prin Constitutie, incredinteaza statului si autoritatilor publice locale, spre folosinta, sau spre administrare, bunurile aflate in aceasta proprietate publica. Statul nu este proprietar. Statul este numai utilizator sau administrator al bunurilor aflate in proprietatea publica, a poporului.

Statul nu este nici comerciant, nici negustor

Statul nu poate vinde bunurile aflate in proprietatea publica, a poporului. Nu le poate nici inchiria, nici concesiona. Bunurile intrate in proprietate publica sunt inalienabile, insesizabile si imprescriptibile. Orice bun intrat in proprietate publica este folosit pana la completa lui uzura, cand este scos din functiune si casat, conform prevederilor legii. Orice bun intrat in proprietate publica este folosit in scopul pentru care a fost creat sau achizitionat, acela de a furniza bunuri si servicii cetatenilor, de uz si de interes public.

Resursele naturale, exploatate prin regii ale statului roman

Proiectul de lege propus obliga statul roman sa exploateze si sa valorifice resursele naturale ale tarii prin forte proprii, respectiv prin regii autonome, subordonate guvernului sau autoritatilor publice locale. Proiectul propune, de asemenea, reconstituirea tuturor regiilor autonome in sectoarele economice de importanta strategica sau cu caracter de monopol.

Fondul National de Pensii Publice. Dreptate pentru pensionari

Statul roman postdecembrist si-a insusit, prin Legea nr. 15/1990, si capitalul acumulat de statul comunist din contributiile de asigurari sociale ale cetatenilor tarii. Actualii pensionari ai Romaniei au fost de doua ori deposedati, furati.

Li s-a furat si capitalul acumulat din contributiile pentru pensii, si capitalul acumulat din profiturile realizate de intreprinderile in care au muncit ca salariati, in timpul regimului comunist. Normal ar fi fost ca, in 1990, sa se calculeze valoarea, la zi, a fondului national de pensii publice si, cu aceasta valoare, fondul sa fi devenit actionar la societatile comerciale create din fostele intreprinderi de stat. In felul acesta, pensionarii Romaniei si-ar fi primit pensiile de la fondul lor de pensii, nu din contributiile actualilor salariati. Guvernantii au preferat sa le fure banii si sa ii transforme pe pensionari in cersetori ai asa-zisului buget de asigurari sociale. Mai mult, au invrajbit societatea romaneasca, instigand generatia tanara impotriva celei varstnice, prezentata ca fiind intretinuta de actualii salariatii.

Statul roman trebuie obligat sa repare marea nedreptate facuta actualilor si viitorilor pensionari ai tarii. In acest sens, proiectul de revizuire a Constitutiei prevede crearea Fondului National de Pensii Publice. Statul va trebui sa calculeze valoarea actuala a activului net al Fondului National de Pensii Publice. Cu aceasta valoare, Fondul va deveni actionar la societatile comerciale create prin aplicarea prevederilor Legii nr. 15/1990. Proiectul interzice obligarea cetatenilor sa contribuie la fonduri private de pensii.

Statul roman va trebui sa creeze si un Fond National de Asigurari de Sanatate si un Fond National de Somaj, in care sa fie colectate contributiile participantilor la aceste fonduri. Disponibilitatile banesti ale acestor fonduri, ca si cele ale Fondului National de Pensii Private vor fi investite in valori mobiliare emise de societatile comerciale romanesti, ceea ce va determina cresterea capacitatilor de productie ale economiei nationale si sporirea resurselor acestor fonduri, a capacitatilor lor de a oferi beneficii sporite membrilor lor.

Sistem financiar subordonat intereselor cetatenilor

Proiectul de lege privind revizuirea Constitutiei propune schimbari radicale in constructia sistemului financiar al tarii.

Proiectul impune instituirea controlului poporului asupra intregului sistem financiar, inclusiv asupra principalei componente a acestuia, Banca Nationala a Romaniei. Sistemul financiar trebuie transformat din instrument de jefuire a poporului in instrument de aparare a drepturilor si libertatilor cetatenilor, in primul rand a dreptului poporului roman de a fi stapan pe avutia pe care o creeaza prin munca sa, in tara sa.

Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei va fi ales de popor, prin vot direct, universal, egal, secret si liber exprimat, pentru o perioada de 5 ani. Nicio persoana nu va putea ocupa functia de guvernator al Bancii Nationale a Romaniei mai mult de doua mandate.

Credite numai in lei, pentru investitii productive

Proiectul dispune folosirea numai a monedei nationale, leul, in efectuarea operatiunilor de incasari si plati, ca si in acordarea de credite. Acorda dreptul de a crea bani numai Bancii Nationale a Romaniei. Obliga bancile care activeaza in Romania sa acorde credite numai in lei si numai pentru investitii, pentru crearea de capacitati de productie. Singurele institutii care pot acorda credite pentru consum sunt casele de ajutor reciproc, ca asociatii nonprofit, care acorda credite numai membrilor lor.

Tezaurul de aur al poporului sa fie pastrat in tara

Avand in vedere ca rezervele de aur ale tarii au fost scoase din tara si ca cea mai mare parte a rezervelor valutare ale tarii sunt constituite din asa-zise „valori mobiliare“, adica hartii emise de diverse state si institutii financiare internationale, a caror valoare poate fi spulberata de orice teapa prezentata sub denumirea de „criza financiara“, o buna parte din aceste rezerve fiind facuta cu bani imprumutati de catre Banca Nationala a Romaniei de la FMI, proiectul de lege propus dispune aducerea in tara a rezervei de aur, vanzarea hartiilor (valori mobiliare), de care statul si poporul roman nu au nevoie, si rambursarea imprumuturilor de la FMI si alte institutii de acelasi fel, astfel incat rezervele internationale ale Romaniei sa fie constituite din valori reale, din aur si depozite valutare, pastrate in tara. Se impune trecerea rezervelor valutare din administrarea Bancii Nationale a Romaniei in administrarea Ministerului de Finante.

Statul sa functioneze cu bugete echilibrate, fara imprumuturi

Proiectul propune obligarea statului roman sa functioneze cu bugete echilibrate sau cu excedente. Statul roman si autoritatile publice locale nu se pot imprumuta decat in situatii deosebite, in stare de razboi, de asediu sau de urgenta.

In proiect sunt introduse prevederi menite sa puna ordine in activitatea unor componente importante ale sistemului financiar al tarii, care sa nu mai poata fi folosite de catre guvernanti si „baietii destepti“ pentru manipularea preturilor pe pietele financiare si jefuirea micilor investitori. Este vorba de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, toate acestea fiind „comasate“, recent, printr-o ordonanta de urgenta, in Autoritatea de Supraveghere Financiara, o uriasa struto-camila, care sa poata fi mai usor controlata de politicieni.

O reala si completa separatie si independenta a puterilor in stat

In prezent, Parlamentul (puterea legislativa) numeste guvernul, deci puterea executiva. Tot Parlamentul numeste membrii Curtii Constitutionale (puterea judecatoreasca), membrii Consiliului Superior al Magistraturii (puterea judecatoreasca), membrii Consiliului Audiovizualului (puterea mediatica), membrii Consiliului de administratie al Bancii Nationale a Romaniei (puterea financiara). Presedintele Romaniei (puterea executiva) numeste judecatorii si procurorii (puterea judecatoreasca) etc. Aici, in acest amestec al puterilor in treburile celorlalte, in aceasta „coabitare“ a puterilor in stat, se afla principalul izvor al cancerului coruptiei generalizate care ucide, treptat, dar sigur, societatea romaneasca.

Proiectul propus stabileste o reala si completa separatie a puterilor statului, o reala si completa independenta a acestora. Toti cetatenii care vor exercita puterea incredintata de popor acestor componente ale statului sunt alesi de popor. Nicio putere nu mai numeste „reprezentanti“ ai poporului in celelalte puteri. Poporul isi va alege singur, direct, pe toti reprezentantii sai, in toate puterile, in toate componentele statului.

Poporul va alege direct, prin vot, si membrii Parlamentului (puterea legislativa), si pe Presedintele Romaniei (puterea executiva), si pe toti magistratii (puterea judecatoreasca) si pe directorul Serviciului National al Informatiei Publice (puterea mediatica) si pe Guvernatorul Bancii Nationale a Romaniei (puterea financiara).

Parlamentul Romaniei va face legi si nimic altceva. Presedintele Romaniei va exercita puterea executiva si nimic altceva. Magistratii vor face dreptate si nimic altceva. Puterea mediatica va asigura informarea corecta a poporului roman si nimic mai mult. Banca Nationala a Romaniei va asigura stabilitatea preturilor si nimic mai mult.Georgiana Matache, infolegal.ro

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie