In topul celor mai mari zece jucatori de pe piata de incaltaminte, mai bine de jumatate sunt români

 

În topul celor mai mari zece jucatori de pe piata de încaltaminte mai bine de jumatate sunt români, cu afaceri cumulate de 100-110 mil. euro anul trecut.

leonardoÎn acest top intra atât retailerii cu actionariat local, precum Leonardo (controlat de Florin Panea), Benvenuti (Dan Pavel), Otter (Filip Schwartz) sau Il Passo (Petru Chiriac, Corina Vlad), cât si producatorii cu activitati de retail, cum e cazul Musette (controlat de familia Bâtlan).

Nu sunt exclusi nici românii care au adus pe piata locala franciza unor branduri straine, cum este cazul lui Eugen Paturan si al brandului Bata. Ei se bat pentru cei 65 de lei (15 euro) pe care îi cheltuie un român pe pantofi pe an.

Piata locala de încaltaminte, evaluata la 650 de milioane de euro anul trecut, este dominata de jucatori cu actionariat român. Aceasta situatie este destul de rara pe alte piete din România, inundate de straini. Cel mai concludent exemplu este cel al pietei de îmbracaminte, unde si-au facut intrarea direct toti cei patru mari ai modei, Inditex, H&M, New Yorker si C&A.

Totusi, si pe piata de încaltaminte locala se observa un interes din partea strainilor care îsi dezvolta retelele si îsi majoreaza cifra de afaceri. Astfel, Leonardo, liderul pietei locale de încaltaminte si-a redus de aproape trei ori cifra de afaceri din 2008 pâna anul trecut, pâna la aproape 50 de milioane de euro. La polul opus, principalul sau rival, grupul german Deichmann, a reusit în aceeasi perioada sa îsi majoreze businessul de pe piata locala de aproape sase ori. Cristina Rosca, zf.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie