Demersuri pentru autorizarea ca mediator

 

Actele necesare pentru emiterea hotarârii de autorizare, a autorizatiei de functionare si a legitimatiei de mediator în vederea desfasurarii activitatii de mediere sunt, conform site-lui Consiliului de Mediere:
Consiliul de MediereCerere de autorizare – original (Anexa 2), conform modelului din Anexa nr. 2 a Regulamentului de Organizare si Functionare a Consiliului de Mediere :Cerere autorizare ca mediator 21.05.2013 Anexa 2.

Cererea va fi însotita de urmatoarele documente:

  •     Act de identitate – copie (certificata „conform cu originalul’’)
  •     Certificat de nastere – copie (certificata „conform cu originalul’’)
  •     Certificat de casatorie – copie, daca este cazul (certificata „conform cu originalul’’)
  •     Diploma de licenta/titlu de studii însotit de atestatul de echivalare eliberat de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului – copie legalizata.
  •     Documente care atesta pregatirea ca mediator – copie (certificata „conform cu originalul’’), dupa caz, astfel: 1. Certificatul de absolvire a cursului de formare ca mediator obtinut în conditiile Legii, emis de Consiliu sau
  •               2. Adeverinta de examen emisa de Consiliu; sau
  •               3. Dovada absolvirii unui program postuniversitar de nivel master în domeniul medierii, acreditat conform Legii si avizat de Consiliul de Mediere; sau
  •               4. Hotarârea Consiliului privind echivalarea pregatirii ca mediator în cazul persoanelor care se încadreaza în prevederile art.8 si art.72 din Legea nr.192/2006, modificata si completata.
  •     Adeverinta medicala cu mentiunea „Apt pentru profesia de mediator”, eliberata de medicul de medicina muncii sau, dupa caz, adeverinta medicala eliberata de medicul de familie, cu mentiunea “Clinic Sanatos” ” si precizarea ca include si un examen efectuat de un medic specialist în psihiatrie, în termen de valabilitate (trei luni) la data depunerii cererii la Consiliul de Mediere – original.
  •     Cazier judiciar în termen de valabilitate la data depunerii cererii la Consiliul de Mediere, pentru cetatenii români, sau declaratie notariala pe proprie raspundere, pentru cetatenii straini – original.
  •     Dovada vechimii în munca – copie (certificata „conform cu originalul’’)
  •     Dovada achitarii taxei de autorizare de 980 RON si de 20 RON, reprezentând contravaloarea legitimatiei de mediator, în contul Consiliului de Mediere – RO62 BRDE 410S V965 1163 4100, deschis la BRD-GSG, sucursala Calderon, sau direct la casieria Consiliului.
  • De precizat:
  • Potrivit Hotarârii Consiliului de Mediere nr. 723 / 23.02.2013, persoanele care doresc redactarea documentelor de autorizare în regim de urgenta, trebuie sa achite o taxa de urgenta de 500 RON. Prevederea este valabila de la 01.04.2013 si face obiectul numai pentru dosarele de autorizare depuse începând cu aceasta data.
  • Potrivit Hotarârii Consiliului de Mediere nr.197 / 25.02.2012, absolventii cursurilor de formare în profesia de mediator care depun dosarul de autorizare în termen de 3 luni de la data promovarii examenului de absolvire a cursului, beneficiaza de o reducere a taxei de autorizare de 10%.
  •     Actele de înfiintare a formei de exercitare a profesiei de mediator aleasa – în doua exemplare originale.
  • Nota: Potrivit prevederilor Art. 34, alin (2) din ROF, actul de înfiintare a Biroului de Mediatori Asociati, trebuie sa contina si un acord de asociere, încheiat între mediatorii asociati.
  •     Dovada spatiului pentru sediul profesional, care poate fi: contract de imprumut de folosinta (comodat), contract de închiriere sau subînchiriere, etc. – copie (certificata „conform cu originalul’’)
  •     2 fotografii tip buletin pentru legitimatie, prinse la inceputul dosarului.

Hotarârea Consiliului de Mediere, Autorizatia, Legitimatia si înscrierea în Tabloul Mediatorilor se pot solicita concomitent.

Actele se pot depune la sediul Consiliului de Mediere din str. Piata Sfântul Stefan, nr. 7, sector 2, Bucuresti sau expedia, la aceeasi adresa, prin serviciile de posta sau curierat.

Dosarul va fi înregistrat în Registrul de intrari al Consiliului de Mediere si fiecare solicitant va primi dovada înregistrarii acestuia.

Toate documentele vor fi îndosariate în dosar de carton cu sina.

Actele de autorizare se pot ridica personal, prin mandatar în baza unei procuri autentice cu mandat special în acest sens, în original sau prin curier cu plata la destinatar.

În cazul modificarii, schimbarii sau încetarii formei de exercitare a profesiei, mediatorul autorizat va depune la Consiliul de Mediere o cerere însotita de documente mentionate la art.43 alin 3 din Regulamentul de Organizare si Functionare.

Pentru inscrierea in Tabloul Mediatorilor cititi aici.

Stefania Petre

Cuvinte cheie: , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie