Tinerii migreaza de pe Facebook pe o alta retea. Vezi care
Generatia Facebook s-a cam saturat de Facebook, potrivit celui mai recent raport realizat de Pew Research Center.
Dintr-un sondaj realizat pe 802 tineri, cu vârste cuprinse între 12 si 17 ani, despre obiceiurile lor online, rezulta ca Facebook a devenit o „povara sociala“. „Chiar daca Faceebook înca este profund integrat în viata de zi cu zi a tinerilor, este vazut uneori ca o utilitate si ca o obligatie mai degraba decât o platforma noua captivanta pe care tinerii o pot considera ca fiind a lor“.
În timp ce 94% dintre tinerii intervievati îsi pastreaza conturile de Facebook, tot mai multi continua sa migreze catre Twitter si Instagram care le ofera posibilitatea sa se exprime liber. Potrivit sondajului, 11% dintre tineri au conturi pe Instagram, 5% folosesc Tumblr si 7% au conturi pe Myspace.
Facebok încurajeaza „dramele“ sociale si împinge la distribuirea unor posturi care relateaza despre evenimente neserioase din vietile personale ale utilizatorilor. Chiar daca tinerii sunt acuzati de asemenea comportament, se pare ca ei au o viziune fundamental diferita asupra retelelor sociale decât generatia mai în vârsta, care a constituit principalul motor de dezvoltare a Facebook în ultima perioada.
Potrivit Pew, „tinerii distribuie o varietate de informatii despre ei pe site-urile sociale; într-adevar, aceste site-uri sunt construite în asa fel încât sa încurajeze distribuirea de informatii si extinderea retelelor. Totusi, putini tineri îmbratiseaza ideea unei abordari în totalitate publice pe retelele sociale. În schimb, ei urmeaza o serie de pasi în restrictionarea accesului la propriul profil“.
Un comentariu venit din partea unui membru care a participat în cercetarea Pew vorbeste despre utilizarea unor diferentiatori: „Am Facebook, Tumblr si Twitter. Nu folosesc Facebook si Twitter prea mult. Prefer Tumblr pentru cautarea unor povesti interesante. Îmi place Tumblr pentru ca nu trebuie sa prezint o imagine falsa sau specifica despre mine si nu trebuie sa interactionez cu oameni cu care nu vreau neaparat sa vorbesc“.
Aceasta marturie este mai mult decât placuta pentru CEO-ul Yahoo, Marissa Mayer, care a platit 1,1 mld. dolari pe achizitia Tumblr. Fondatorul David Karp spune ca el nu considera Tumblr ca fiind un serviciu de retele sociale. Karp a declarat pentru The New York Times ca Tumblr este mai mult o „tehnologie creativa“ precum Adobe, Dell sau Apple. „Este o obsesie pentru retele sociale în acest moment. Dar majoritatea mijloacelor de informare de care ne bucuram astazi sunt create de o armata de creatori independenti“, spune acesta, adaugând faptul ca cei 300 de milioane de oameni care îi viziteaza site-ul în fiecare luna vin „nu pentru ca îsi gasesc aici prietenii. Ci pentru ca gasesc aici continutul pe care vor sa îl consume si sa îl produca“. Alexandru Urzica, capital.ro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!