Pe ce mizeaza Mercedes-Benz in lupta cu sportivul BMW si inovatorul Audi?
Clasa E revine pe piata româneasca cu un nou design, modern si clasic totodata, dar si cu o multime de îmbunatatiri menite atât sa atraga clienti, cât si sa dea batai de cap concurentei
De mai bine de 70 de ani, Clasa E a germanilor de la Mercedes-Benz se afla în vârful listei de achizitii a persoanelor cu venituri peste medie. Cautat atât ca masina de serviciu pentru top-management, cât si ca vehicul necesar pentru sublinierea statutului, modelul a pierdut anul trecut batalia cu Audi A6, dar, mai ales cu liderul absolut al segmentului BMW Seria 5. Si asta nu se întâmpla doar în România, ci si la nivel european. Cu doar 75.337 de unitati (-21%) înmatriculate în 2012 în Europa, Clasa E a ocupat doar pozitia a treia a clasamentului, la o distanta considerabila de Audi A6 (98.403 unitati, +21%) si mult sub rezultatul BMW Seria 5 (116.466 unitati, -16%). Situatia se poate schimba însa radical în acest an, gratie aparitiei noului E, model cu un design mult mai agresiv si mai modern decât varianta intrata pe piata în 2009.
Design nou, tehnologie pe masura
Desi a beneficiat doar de un face-lift si nu de o înnoire totala, Clasa E arata acum mult mai bine si, în plus, are atuuri greu de trecut cu vederea. Se remarca în primul rând designul partii frontale, unde nemtii au cuplat cele doua faruri optând pentru un singur bloc optic. Aspectul dinamic este completat printr-o capota mai bine conturata si o grila agresiva. Cele doua linii de echipare, Elegance si Avantgarde, pot fi departajate usor gratie abordarii diferite a designerilor.
Astfel, versiunea testata de Capital, Elegance, beneficiaza de un aspect modern si clasic totodata, influentat atât de emblema amplasata deasupra grilei, cât si de gurile de aer „cuminti“, în timp ce versiunea Avantgarde mizeaza pe sportivitate fara a se detasa însa de eleganta specifica marcii. Aceasta a doua personalitate a Clasei E este pusa în evidenta prin ornamentul cu doua lamele al radiatorului, cu steaua Mercedes pozitionata central. De asemenea, prizele de aer sunt acoperite cu plasa neagra si perforatii romboidale, în timp ce în partea din spate sunt vizibile doua tevi de esapament cu ornamente dreptunghiulare integrate în bara de protectie. În cazul Elegance, esapamentul este complet ascuns sub bara.
Odata ajuns în interior, nu poti trece cu vederea noul aspect al panoului de bord, care acum are doar trei indicatoare de dimensiuni mari, si cu atât mai putin calitatea fara cusur a materialelor si a îmbinarilor. Desi scaunele au dimensiuni generoase, spatiul pentru pasageri ramâne la cote ridicate, iar sistemele de comanda si control sunt amplasate la îndemâna. Desigur, pentru cine nu a condus pâna acum un Mercedes-Benz, ramâne problema adaptarii la dispunerea acestora, însa odata ce te obisnuiesti, nimic nu pare amplasat fara o logica foarte clara.
Pe sosea… ca în fotoliu
Despre comportamentul rutier si eleganta cu care se deplaseaza noua Clasa E ar putea fi scrise zeci de pagini. În ciuda greutatii relativ mari si a dimensiunilor generoase, vehicululul testat, E 350 BlueTec, s-a aratat extrem de usor de manevrat si confortabil. Chiar si pe drumurile românesti de munte, pline de viraje si, din nefericire, de gropi si denivelari, Mercedes-Benz Clasa E si-a purtat pasagerii într-o silentiozitate totala si a asigurat un confort greu de gasit la multe dintre modelele concurente. Fara doar si poate, ceva mai mult feed-back din partea sistemului de directie ar fi fost extrem de util însa niciun moment masina nu îti da senzatia ca devine instabila.
Pentru multi, preturile de catalog ale modelului (41.881 euro – 123.380 euro) pot parea exorbitante, însa nu trebuie uitat ca masina este pozitionata într-un segment exclusivist, destinat persoanelor cu venituri peste medie. Oameni pentru care statutul este extrem de important. Robert Stan, capital.ro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!