Expropierile pentru construirea autostrazii Comarnic – Brasov ridica probleme pentru autoritati?

 

Autoritatile prahovene se asteapta la probleme în privinta exproprierilor care vor fi facute pentru construirea autostrazii Comarnic – Brasov, printre cei care vor fi expropriati numarându-se urmasi ai familiei regale, ai familiilor Cantacuzino si Bibescu, unii dintre acestia traind în strainatate.

autostrada Timisoara-LugojAutoritatile din judetul Prahova se asteapta sa întâmpine probleme în momentul în care vor fi facute exproprierile de terenuri pentru realizarea tronsonului de autostrada Comarnic – Brasov, a carui constructie urmeaza sa înceapa în ultimul trimestru al acestui an, a declarat, sâmbata, presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma, transmite corespondentul MEDIAFAX.

„Urmare a experientei pe care o avem în constructia autostrazii Bucuresti – Ploiesti, unde au fost probleme cu exproprierile, inclusiv cu primaria unei comune care a trebuit demolata, ma astept sa avem probleme, mai ales ca o parte dintre proprietarii padurilor sunt de asa-zisa vita nobila care vine din istorie si care nu traiesc în România. Retrocedarile de paduri mai ales sunt facute catre urmasii familiei Cantacuzino, catre urmasii familiei regale, catre urmasii familiei Bibescu, toti cei care au avut paduri si domenii de vânatoare în zona respectiva”, a afirmat Mircea Cosma.

Seful Consiliului Judetean Prahova a precizat ca tarlalele sunt identificate, iar cele mai multe dintre cadastrele terenurilor care urmeaza a fi expropriate sunt facute. Cosma a mai spus ca proprietarii terenurilor pe care va fi construita autostrada Comarnic – Brasov vor fi expropriati conform legii si daca acestia nu vor fi de acord cu sumele pe care le vor primi pentru terenuri pot cere în instanta de judecata sume mai mari.

Presedintele CJ Prahova a adaugat ca pe traseul actual al autostrazii Comarnic – Brasov nu sunt identificate constructii care trebuie demolate.

Potrivit lui Mircea Cosma, constructia autostrazii Comarnic – Brasov va începe în trimestrul patru al acestui an, aranjamentele fiind facute astfel încât cu 1 octombrie sa înceapa amenajarea santierului, Consiliul Judetean Prahova identificând, împreuna cu primarii din zona, posibilitatile de amplasare a organizarii de santier.

Mircea Cosma a afirmat ca la acest tronson de autostrada vor lucra cel putin 800 de autobasculante, 200 de excavatoare, 30 – 40 de macarale, mai multe buldozere, cilindri compactori, dar si sapte masini care vor lucra la galeriile pentru tuneluri. Organizarea de santier pentru acest tronson de autostrada va fi mai mare decât pentru constructia unei autostrazi la câmpie.

Conform sefului Consiliului Judetean Prahova, autostrada Comarnic – Brasov este o lucrare care se afla pe plansele proiectantilor de drumuri din România înca din anul 1984, iar solutia initiala s-a schimbat foarte putin. Andreea Unturica, Daciana Ilie, gandul.info

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie