Florentina Almajanu, Director General UNSAR: Medierea poate constitui o buna rezolvare a unor neintelegeri dintre asiguratori si clienti
Florentina Almajanu, bine cunoscuta pietei romanesti de asigurari prin activitatea pe care o desfasoara ca Director General al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR), detine si functia de Director General al CFA Romania.
Invitata de onoare a Conferintei” Legea 115/2012- Medierea in cazurile de malpraxis medical„, Florentina Almajanu a acordat in exclusivitate un interviu pentru publicatia Medierenet.ro
Medierenet: Ce procentaj ocupa asigurarile de malpraxis medical in portofoliile companiilor membre UNSAR? Cum a evoluat acest procentaj in ultimii 5 ani?
Florentina ALmajanu: Asigurarile de raspundere civila medicala, in speta asigurarile de malpraxis medical, nu ocupa ca si volum de prime brute subscrise un procent important in portofoliile societatilor de asigurai (sub 1%). Evolutia acestei linii de asigurari nu este dintre cele care pot fi apreciate ca si pozitive, volumul de prime brute subscrise scazand de la an la an in ultimii 5 ani, pentru un numar de contracte incheiate relativ constant (cca. 200.000 contracte ± 5%). Ceea ce se poate remarca este evolutia crescatoare a rezervei de daune avizate si neavizate, ceea ce inseamna ca solicitarile de despagubire sunt din ce in ce mai multe ca numar si mai mari ca valoare. Aceste rezerve (la nivelul companiilor membre UNSAR) au ajuns sa depaseasca in anul 2012 volumul de prime brute subscrise, ceea ce conduce la ideea ca aceasta linie de asigurare a inceput sa produca pierderi, rata daunei situandu-se peste 100%. Mai multe informatii o sa prezint in data de 18 mai, in cadrul Conferintei.
Medierenet: Din perspectiva asiguratorilor, care sunt motivele, pentru care subscrierile de prime la asigurarile de malpraxis medical sunt la un nivel redus si care credeti ca sunt solutiile care ar putea dinamiza aceasta linie de asigurari?
Florentina Almajanu: Asigurarile de malpraxis medical, se adreseaza unui sector de activitate specific, respectiv cadrelor medicale. Dupa cum bine se stie, veniturile salariale ale cadrelor medicale sunt limitate si pe cale de consecinta si apetitul acestora de a cumpara produse de asigurare mai cuprinzatoare este scazut. Deci cererea se reduce la minimum de riscuri obligatorii prin legislatia in vigoare, riscuri care genereaza preturi modice.
Ca si asiguratori ne dorim sa acoperim mai multe riscuri, dar la un pret corect, ceea ce inseamna si prime de asigurare mai mari, in directa corelatie si acoperirile acordate. Solutii tehnice se pot gasi dar depinde de puterea de cumparare a celor carora li se adreseaza, mai precis depinde de constientizarea nevoii de asigurare a cadrelor medicale si de nivelul veniturilor salariale.
Medierenet: Credeti ca medierea ar putea fi utilizata de asiguratori si in cazul altor contracte de asigurare ?
Florentina Almajanu: Natura conflictuala specifica domeniului asigurarilor deriva din neintelegerile aparute intre clienti (asigurati sau beneficiari) si asigurator, in momentul platii desbagubirii solicitate in caz de dauna. Ceea ce este cert in acest moment este faptul ca societatile de asigurare prefera sa rezolve situatiile aflate in discordanta printr-o negociere care sa conduca la satisfacerea intereselor ambelor parti – in mod amiabil. In acest caz medierea poate constitui o buna rezolvare a unor neintelegeri dintre asiguratori si clienti.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!