CNN despre Dacia: Brand cu radacini în epoca sovietica ce a evoluat si a devenit exportul cel mai profitabil al României
Producatorul de automobile Dacia este una dintre cele mai mari povesti de succes din România, se arata pe site-ul CNN, în prezentarea unui reportaj realizat de Becky Anderson pentru emisiunea saptamânala The Gateway din 15 mai.
Nu este usor sa obtii un profit în vremuri dificile din punct de vedere economic, însa un producator de masini din România este chiar o poveste de succes. Renault Dacia este cel mai mare exportator din tara si aceasta înseamna o afacere importanta pentru principalul port, Constanta, comenteaza CNN în reportajul cu titlul ‘Portul alimenteaza exporturile de masini la nivel global’.
Reportajul arata imagini din hale de productie ale uzinei Dacia, precum si trenuri de marfa interminabile încarcate cu automobile, care se îndreapta spre portul Constanta, prin al carui terminal de masini au trecut anul trecut 110.000 de vehicule, din care 90.000 erau Dacii, dupa cum afirma Becky Anderson, aflata la volanul unuia dintre modelele Dacia.
Potrivit directorului de logistica al fabricii, Stefan Gaibu, portul Constanta este de o importanta strategica pentru fluxul de logistica si pentru livrarea vehiculelor noi. ‘Patruzeci la suta din livrarile noastre internationale ies prin port. Prin Constanta exportam si parcuri de masini catre cel putin 12 destinatii din întreaga lume’, a explicat acesta.
Fabricantul român Dacia este o sucursala a Renault, aminteste CNN. În fabrica din România, 1.500 de lucratori si utilaje se misca unitar pentru a produce o masina în fiecare minut.
‘Lucrez aici la Dacia de 18 ani. Când linia de asamblare se misca normal, atasez usi la circa 470 de masini. Este minunat sa ai acest loc de munca. Uitati-va la economia din România si problemele fortei de munca. Fabrica Dacia ne da posibilitatea de a avea un loc de munca decent’, a declarat pentru CNN Marinica Dutescu, angajat la Dacia.
Dacia este un brand cu radacini în epoca sovietica si a evoluat, devenind exportul cel mai profitabil al tarii, continua reportajul. Circa 90% din masinile fabricate aici sunt destinate pietelor straine, pe calea ferata, rutiera sau maritima. În fiecare zi, în medie trei trenuri sunt încarcate la capacitate totala, iar cu o lungime de 700 de metri, fiecare transporta pâna la 300 de masini, pe cei 350 km de cale ferata care leaga fabrica de port.
‘Tura de tura sunt trenuri. Acesta (trenul – n.r.) este o exceptie, totusi, este unul din cele mai mari. Sa ai masini în spate este o provocare care necesita mai multa atentie. Dupa cum va puteti imagina, când sunt atât de multe masini, miza este mare’, spune un mecanic de locomotiva, Aurelian Brat, intervievat în timpul unei curse.
Iar terminalul de masini face bani din succesul Daciei, mai spune CNN, care a intervievat si un reprezentant al Romcargo Maritim, Dorin Iacob.
‘A fost o surpriza pentru noi deoarece Dacia a fost împotriva valului crizei. Dacia ne-a facut business-ul, de fapt. În 2008 am exportat, de aici, 36.000 de masini si în acest an ne asteptam sa avem 150.000 de masini’, a precizat Dorin Iacob.
Ceea ce reprezinta o crestere de 300% pe parcursul a cinci ani, conform calculului CNN. În pofida tuturor probabilitatilor, Dacia înfloreste, facând ca România si portul sau Constanta sa fie jucatori-cheie în industria de masini europeana, conchide postul american de televiziune. agerpres.ro
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!