Adrian Vasiliu, romanul care conduce Star Brands & Star Goods, cea mai mare companie de distributie din Algeria

 

adrian-vasiliuAdrian Vasiliu, 39 de ani, a plecat în urmă cu aproape trei ani în Africa să conducă cea mai mare companie de distribuţie din Algeria, pentru care şi-a bugetat afaceri de 170 de milioane de dolari în 2013.

După 13 ani în cadrul Procter&Gamble şi alţi doi ani pentru Diageo pe mai multe pieţe europene, executivul a decis să preia conducerea Star Brands & Star Goods, distribuitorul P&G, Nestle, Puratos şi al altor câteva companii multinaţionale prezente pe piaţa algeriană, una dintre cele mai bogate din Africa deşi este acoperită în proporţie de 80% de deşertul Sahara.

Decizia de a pleca în Algeria şi a lucra în distribuţie a fost uşoară, spune el, pentru că experienţele pe alte pieţe – precum Elveţia, Serbia cu P&G şi Cipru cu Diageo – ajută la dezvoltarea  personală şi la transformarea unui individ într-un om de afaceri. Schimbarea a fost totuşi una majoră, deoarece a presupus adaptarea la un nou mod de viaţă, departe de prieteni şi de stilul european. „Îţi redescoperi alte trăsături interioare pe care le ignori în lumea trepidantă a bătrânului continent.“ El spune că petrece mai mult timp în familie, citeşte mai mult şi ignoră televizorul, internetul devenind astfel principala sursă de informaţii despre ceea ce se mai întâmplă în ţară.

Diferenţele culturale nu sunt însă singurele care separă România şi Algeria, aceasta din urmă având o economie bazată aproape exclusiv pe exportul de hidro­carburi. Mai mult, este înconjurată numai de zone cu probleme, astfel încât aproape toate graniţele ei terestre sunt închise. Algeria este o ţară relativ bogată, în special în comparaţie cu vecinii ei (locul patru în Afica cu un PIB de 190 mld. dolari în 2011), cu multe resurse naturale care îi permit să continue să crească în pofida contextului internaţional. „Totuşi, din punctul de vedere al comerţului, Algeria este o piaţă complet nedezvoltată, fără investiţii străine şi cu o covârşitoare prezenţă a maga­zinelor tradiţionale.“ Execu­tivul explică faptul că protec­ţionismul economic de care dau dovadă algerienii nu lasă prea multe speranţe ca situaţia să se schimbe semnificativ în viitorul apropiat, deşi există o bază largă de consumatori conectaţi la ceea ce se întâmplă în Europa, în special în Franţa şi Spania – ţări apropiate cu care există legături culturale -, care şi-ar dori şi şi-ar putea permite servicii comerciale mai bune.

În acest context economic şi social executivul român conduce o reţea de şapte centre regionale de distribuţie care acoperă în mod direct peste 33.000 de puncte de vânzare la nivel naţional.

Compania Star Brands & Star Goods are aproape 500 de angajaţi, toţi algerieni. „Eu sunt singurul expatriat.“

Cristina Rosca, Ziarul Financiar

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie