Avon a devenit un business exclusiv online
Într-o perioadă în care previziunile referitoare la criză sunt încă prudente, Răzvan Diraţian, director general al Avon România & Moldova, crede că de acum încolo vom asista la o revenire treptată a pieţei de cosmetice. Un prim semn: în 2012, a fost creştere de puţin peste 1%“. Nu e mult, însă raportat la faptul că sectorul a pierdut aproape 17% din valoare în anii de criză, nu e tocmai de neglijat.
Pentru Avon – nr. 1 pe piaţa de cosmetice -, 2012 a fost “un an bun, în care am revenit pe trendul de creştere. Pe baza rezultatelor pe care le avem în vedere la momentul acesta, ne-am păstrat cota de piaţă, în special pe segmentele pe care ne-am concentrate, cum ar fi parfumurile”, spune Răzvan Diraţian (foto), director general al Avon România & Moldova, care a observat, în special în cea de-a doua jumătate a lui 2012, “o revenire a consumului”.
În ce măsura au fost afacerile Avon afectate de criză ? “Având în vedere dimensiunea companiei noastre şi plaja largă de clienţi, Avon a resimţit, de fiecare dată, atât impulsurile positive, cât şi pe cele negative, venite din partea mediului economic şi politic general”, admite Diraţian. Începutul lui 2012 – continuă el – a fost mai dificil, iar “instabilitatea economică şi politică au generat o constrângere a consumului, ceea ce ne-a făcut şi pe noi să ajustăm acţiunile la nivel de trimestru, căutând să venim cu oferte din categoria smart value. A doua parte a anului a adus o accelerare a investiţiilor noastre locale şi am constatat o frecvenţă mai mare a clienţilor existenţi, precum şi o revenire a consumului pe categoriile noastre upper mass şi premium”.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!