Altex realizeaza 20 la suta din vanzari prin magazinul online

 

altexPentru cei trei mari jucători din piaţa electroIT, magazinele lor online au devenit practic cele mai mari unităţi din portofoliu. Investiţiile sunt şi ele pe măsură, dar nu toţi au reuşit să transforme acest business într-unul de amploare.

Aventura marilor retaileri de pe piaţa electroIT pe online a început timid, în urmă cu aproximativ 8 ani, când şi-au dat seama că au nevoie să joce la dublu. Spre exemplu, actualul lider al pieţei, Altex, şi-a anunţat transformarea într-un retailer multi channel încă din 2005, iar Domo, primul care şi-a separat business-ul online de cel offline, a relansat magazinul virtual domo.ro la începutul lui 2007. Acum, chiar dacă românul comandă în continuare online pentru a-şi ridica produsul din magazin, unităţile virtuale au un cuvânt tot mai important de spus în cifra de afaceri a celor trei retaileri.

1 din cinci lei îi face pe online

Potrivit informaţiilor furnizate de companie, vânzările online cumulate ale altex.ro şi mediagalaxy.ro, cele două magazine virtuale deţinute de Altex au ajuns la 20% din vânzările companiei, în contextul în care în 2011 erau de numai 5%. Iar în anii care vin, retailerul mizează tot mai mult pe acest canal comercial.

„Estimăm că în 2013 vom creşte online ,pentru că este firesc ca încrederea clienţilor noştri să se transfere şi în acest mediu dacă ne ţinem promisiunile de brand – accesibilitate Altex şi gama variată – Media Galaxy. În plus, am venit cu o strategie online care include îmbunătăţirea celor 2 site-uri (www.altex.ro şi www.mediagalaxy.ro) atât din punct de vedere al designului cât şi al uşurinţei cu care poate fi folosit, precum şi din punct de vedere funcţional. Credem şi că serviciile care ajută la susţinerea unui mix eficient între online şi offline, cum ar fi click to collect (comanzi pe internet, ridici din magazin), vor contribui la creşterea comenzilor online, pentru că răspund nevoilor consumatorului, care poate beneficia de preţul de pe online, dar poate profita şi de avantajul de a testa produsul în magazinul de proximitate, anterior achizitiei”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Dan Ostahie, patronul Flanco.

Mişcare în premieră

Cu un singur magazin online, www.domo.ro, numărul trei din piaţa electroIT, Domo, a realizat 10-15% din rulajul pe 2012 cu ajutorul magazinului virtual, potrivit lui Dragoş Dinu, CEO al companiei. Acesta estimează că în fiecare din anii următori câteva procente vor migra către business-ul online.

Retailerul este singurul din piaţă care a decis să separe business-ul online de cel offline. „Dacă te uiţi în ultimii ani o turnură către online este evidentă, iar noi ne-am aliniat la acest trend. Am separat firma de online. Acum avem Digi Store, o entitate separată care operează business-ul online. Este o decizie strategică şi are logica ei tocmai pentru alinierea la dinamica diferitelor canale. Retailul online este cu  totul altceva decât retailul tradiţional. Profilul de angajaţi pe online este diferit, abordarea de marketing este oarecum diferită. Dar evident că cele două canale se întâlnesc undeva,  mai ales cât timp sunt sub aceaşi umbrelă a brandului Domo. Dar tactic vorbind sunt foarte multe acţiuni diferite”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Dragoş Dinu.

Alina Stanciu, Economica.net

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie