ANAF studiaza oportunitatea realizarii unui site propriu de licitatii online

 

Casa si baniPreşedintele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, Şerban Pop, arată de la ce nivel al averii se aprind becurile de alarmă la ANAF, cât colectează fiscul din impozitarea sistemului bancar și pentru câte imobile achiziționate prin programul Prima Casă a ajuns statul bun de plată şi a trecut la executări.

Capital: Din 2009 de când a demarat programul Prima Casă, au existat mai multe cazuri în care locuințele au ajuns în proprietatea statului. Ce s-a întâmplat cu aceste locuințe?

Șerban Pop: Din informațiile centralizate până la 31 decembrie 2012, au fost raportate 73 de cazuri ale persoanelor fizice care se află în procedură de executare silită. Mă refer la stadiul transmiterii de somații, popriri la bănci sau licitații, în vederea recuperării datoriilor. Din punctul de vedere al valorificării acestor imobile, la nivel național au fost organizate 42 de licitații, în prezent rămânând două imobile pentru valorificare. Pot să vă spun că ANAF studiază oportunitatea realizării unui site propriu de licitații online, acolo unde contribuabilii vor găsi toate produsele confiscate de structurile noastre. Nu vă ascund intenția noastră de a muta în online procesul de valorificare, inclusiv pentru bunurile perisabile, ceea ce ar oferi mai multă transparență în procesul de valorificare și ar elimina riscurile de fraudă existente în prezent.

Capital: Cât colectează ANAF din taxele și impozitele de la bănci, mai ales ținând cont de faptul că, în 2012, pierderea pe sistem a fost mult mai mare decât în anii precedenți?

Șerban Pop: În 2012, ANAF a colectat de la bănci 3,48 miliarde de lei, în creștere de la 3,34 miliarde de lei în 2011, respectiv de la 2,69 miliarde de lei în 2010. Aceste sume reprezintă totalul impozitului pe profit, al impozitului pe venit, al TVA, și contribuțiile la Bugetul Asigurărilor de Sănătate, Bugetul Asigurărilor Sociale și Şomaj.

Capital: Cât de funcțional este sistemul de plată online al impozitelor și taxelor?

Șerban Pop: Extinderea acestui serviciu se află în atenția noastră și sperăm să îl îmbunătățim, mai ales că, în prezent, sistemul nu acoperă integral circuitul banilor de la contribuabil la organul fiscal. Cred în necesitatea unui contact permanent între contribuabili și ANAF, motiv pentru care acordăm o mare atenție diversificării serviciilor online. Avem în vedere dezvoltarea unei aplicații pentru telefonul mobil, prin intermediul căreia contribuabilii pot accesa informații fiscale relevante, precum și alte facilități la care nu au avut acces până acum.

Gabriela Tinteanu, Capital

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie