Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor propune un proiect de lege care restrange activitatea recuperatorilor de credite
Mihail Meiu, director în cadrul Autorităţii Naţionale de Protecţia Consumatorilor, spune că instituţia are în pregătire un proiect de lege care să restrângă şi să reglementeze pârghiile firmelor de recuperare a creanţelor. Proiectul ar trebui să reducă abuzurile asupra debitorilor, şi a venit în urma sesizărilor consumatorilor la ANPC.
„Ştim cu toţii cum procedează acum firmele de recuperare creanţe: 20-30 de telefoane pe zi, sună prietenii, sună vecinii, sună chiar şi copiii. Bine, şi băncile mai fac asta, chiar recent au fost nişte cazuri mediatizate în presă”, a declarat Mihail Meiu, Director, Direcţia Armonizare Europeană, Strategii, Asociaţii şi Juridic, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în cadrul unei conferinţe desfăşurată la BNR.
Firmele de recuperare creanţe achiziţionează portofolii de credite neperformante de la bănci şi instituţii financiare nebancare la preţuri reduse – în jur de 5% din valoarea creanţei – şi încearcă apoi să recupereze creanţele de la debitori. Din arsenalul recuperatorilor fac parte scrisorile repetate adresate clienţilor fără voie şi telefoanele zilnice. În trecut, firmele cereau debitorilor să plătească debitele într-o singură tranşă sau în câteva tranşe. În prezent, acestea vin cu planuri de reeşalonare, în care suma restantă este împrăţită în rate, la care se adaugă o dobândă.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!