Cum a reusit magazinul online eMag sa devina un fel de Amazon al Romaniei
De aproape doi ani, eMag vinde pe internet nu doar electronice, electrocasnice şi IT, ci şi cărţi, jucării şi scutece, articole de bricolaj sau asigurări. Cum a ajuns cel mai mare magazin online autohton să devină un soi de Amazon de România?
Ideea lansării unei platforme deschise pentru alţi retaileri a venit cu mai bine de trei ani în urmă, povesteşte Radu Apostolescu, co-fondatorul, acţionarul şi directorul de dezvoltare eMAG, despre ceea ce astăzi este Marketplace. La sfârşitul lui 2009, magazinul online de electronice, electrocasnice şi IT era vizitat în fiecare lună de aproximativ 30% dintre românii cu acces la internet, în condiţiile în care acest gen de produse însemna doar 3% din valoarea totală a coşului lor anual de cumpărături. Şi deşi doar astfel de produse se găseau pe rafturile virtuale ale eMAG, „oamenii nu ne vedeau ca un retailer exclusiv de electroIT şi voiau să cumpere cât mai multe categorii de produse de la noi”, spune Apostolescu.
De aici, ideea Marketplace a evoluat destul de natural, mai ales că specializarea pe o singură nişă e în ADN-ul retailului tradiţional, offline dacă vreţi, după cum spune managerul, unde extinderea unui lanţ deja existent pe alte categorii de produse este foarte dificilă, având în vedere limitările impuse de logistică, de spaţiul la raft sau de percepţia consumatorilor, pe când în online lucrurile sunt mai simple. Odată conturată, ideea s-a concretizat în aprilie 2011, când pe eMAG au apărut şi alte tipuri de produse, pentru început jucării, iar gama a fost în permanenţă extinsă prin intermediul partenerilor la cărţi, articole de bricolaj, asigurări, călătorii sau articole de puericultură.
Implicit, numărul de vizitatori ai magazinului online mai mult decât s-a dublat, de la 1,7 de milioane de vizitatori unici, când au fost deschise porţile Marketplace-ului, la 4 milioane în decembrie anul trecut. „Mai bine de jumătate din clienţi sunt deja familiarizaţi cu noile categorii de produse”, mai spune Apostolescu. Mai mult decât atât, vânzările realizate prin intermediul platformei au însemnat anul trecut în jur de 8% din total, un procent estimat să crească în businessul eMAG în perioada următoare, pe măsură ce vor fi adăugate în continuare produse noi.
Anca Barbulescu, Business Magazin
Niciun comentariu
[…] Cand cautam pe google “site-uri electrocasnice”, o cautare foarte generala, emag.ro/electrocasnice este primul rezultat aparut. O dovada ca site-ul celor de la emag este frecventat in numar mare de catre clienti sai potentiali clienti. In mediul online, pe bloguri si in diferite articole, emag a fost supranumit “amazon de Romania”, cu trimitere la cea mai mare companie de comert online cu amanuntul (http://www.medierenet.ro/2013/03/04/cum-a-reusit-magazinul-online-emag-sa-devina-un-fel-de-amazon-al…). […]