Mega Image si Profi, cele mai agresive retele de retail pe partea de dezvoltare in 2013
Jucătorii din comerţul modern vor scoate în acest an din buzunare circa 250 de milioane de euro pentru a deschide 220-240 de magazine cu care vor să acopere spaţiile rămase libere în această piaţă. La fel ca în fiecare din ultimii ani, companiile vor paria pe magazinele mici, care necesită investiţii pe măsură. În topul celor mai agresivi retaileri vor rămâne lanţurile de supermarketuri Mega Image şi Profi. La polul opus, jucătorii de pe segmentul cash&carry amână deschiderile de magazine proprii pentru anii care vor urma. Planurile companiilor nu se limitează însă la următorul an, ci merg cinci ani de acum înainte.
„Până în 2015 retailerii vor menţine acelaşi ritm de expansiune din ultimii ani, ceea ce înseamnă că universul de comerţ ar putea ajunge la 1.600-1700 de magazine faţă de circa 1.000 în prezent”, spune Daniel Mocanu, unul dintre cei mai importanţi furnizori de echipamente pentru hoteluri, restaurante şi magazine alimentare. Doar în ultimul an compania a echipat cu rafturi, instalaţii de frig sau hot cornere peste 100 de magazine – hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount. Printre clienţii companiei se numără lanţurile mari precum Billa, Mega Image, Cora, Auchan, Kaufland sau Lidl.
Astfel, omul care ştie cu un an înainte ce se întâmplă în comerţ spune că sunt două motive pentru care companiile continuă să investească în deschideri de magazine: pentru că numărul de metri pătraţi de vânzare raportat la mia de locuitori este mult mai mic decât în alte state din Europa şi pentru că piaţa locală este stabilă.
Cel mai mare investitor al acestui an va fi grupul franco-belgian Cora, care se pregăteşte pentru două deschideri în 2013 – un mall la Constanţa şi un hipermarket în Ploieşti. Compania va investi astfel 75 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza cifrelor anunţate anterior de Cora.
Cristina Rosca, Ziarul Financiar
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!