Mega Image si Profi, cele mai agresive retele de retail pe partea de dezvoltare in 2013

 

mega imageJucătorii din comerţul modern vor scoate în acest an din buzunare circa 250 de milioane de euro pentru a deschide 220-240 de magazine cu care vor să acopere spaţiile rămase libere în această piaţă. La fel ca în fiecare din ultimii ani, companiile vor paria pe magazinele mici, care necesită investiţii pe măsură. În topul celor mai agresivi retaileri vor rămâne lanţurile de supermarketuri Mega Image şi Profi. La polul opus, jucătorii de pe segmentul cash&carry amână deschiderile de magazine proprii pentru anii care vor urma. Planurile companiilor nu se limitează însă la următorul an, ci merg cinci ani de acum înainte.

„Până în 2015 retailerii vor men­ţine acelaşi ritm de expansiune din ultimii ani, ceea ce înseamnă că universul de comerţ ar putea ajunge la 1.600-1700 de magazine faţă de circa 1.000 în prezent”, spune Daniel Mocanu, unul dintre cei mai impor­tanţi furnizori de echipamente pentru ho­teluri, restaurante şi magazine ali­men­tare. Doar în ul­timul an com­pania a echipat cu raf­turi, instalaţii de frig sau hot cornere peste 100 de maga­zine – hiper­mar­ke­turi, super­marke­turi şi ma­gazine de tip dis­count. Printre clien­ţii companiei se nu­mără lanţurile mari precum Billa, Mega Image, Cora, Au­chan, Kaufland sau Lidl.

Astfel, omul care ştie cu un an înainte ce se întâm­plă în comerţ spune că sunt două mo­tive pentru care com­paniile con­tinuă să investească în des­chi­deri de ma­gazine: pentru că numărul de metri pătraţi de vânzare raportat la mia de locuitori este mult mai mic decât în alte state din Europa şi pentru că piaţa locală este stabilă.

Cel mai mare investitor al acestui an va fi grupul franco-belgian Cora, care se pre­găteşte pentru două deschideri în 2013 – un mall la Constanţa şi un hipermarket în Ploieşti. Compania va investi astfel 75 de milioane de euro, potrivit calculelor ZF pe baza cifrelor anunţate anterior de Cora.

Cristina Rosca, Ziarul Financiar

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie