Guvernul a dat unda verde Timbrului de Mediu

 

Guvernul a avizat introducerea timbrului de mediu care va fi perceput la înmatricularea masinilor, înlocuind actuala taxa auto, anunta Realitatea TV. Noua taxa auto se aplica din 15 martie 2013.

timbru de mediuGuvernul a anuntat recent ca definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere în medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa între 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro.

Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai învechite, va fi totusi mai mic decât cel actual, mergându-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

Într-un document elaborat de Ministerul Mediului si transmis presei se arata ca taxa va ramâne la aceleasi cote pentru masini Euro 5, în timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic.

Taxa va fi însa calculata diferit pentru masinile cu motoare pe benzina si pentru cele cu motoare diesel, conform ultimelor declaratii ale ministrului Mediului.

Timbrul de mediu va fi calculat în principal în functie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru fata de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare.

Timbrul va fi platit o singura data, la prima înmatriculare pe piata din România sau la prima transcriere, dar nu si în cazul tranzactiilor civile (mostenire sau partaj).

Cei care au platit actuala taxa de poluare nu vor mai plati timbrul de mediu.

Modificarile sunt argumentate de Guvern prin faptul ca actuala formula avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a românilor, continea în calculul sau, în afara de emisia de CO2, si capacitatea cilindrica (desi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe masina, platit la administratia locala), era discriminatorie si atragea amenintari cu infringementul din partea UE.

Prin aplicarea timbrului de mediu, Fondul de Mediu este estimat sa creasca fata de 2012 cu 100 de milioane de lei, daca românii vor cumpara aceleasi tipuri de masini.realitatea.net

Cuvinte cheie: , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie