CFR Calatotori: Fara trenuri pe traseele neprofitabile

 

CFR Călători, companie care ar urma să aibă până la sfârşitul lunii un manager din mediul privat, ar putea întrerupe circulaţia trenurilor pe anumite rute considerate neprofitabile, cele mai costisitoare linii pentru transportatorul feroviar de călători fiind Oraviţa – Anina, Grădiştea – Giurgiu, Roşiori – Alexandria, Zorleni – Fălciu, Medgidia – Negru Vodă.

CFR Calatori1„CFR Călători analizează raportul de venituri şi cheltuieli pentru fiecare tren şi rută de circulaţie, fiind o procedură uzuală în ultimii trei ani, şi acţionează în consecinţă în scopul creşterii veniturilor şi scăderii cheltuielilor. Aceste analize reprezintă baza oricărei decizii manageriale, având ca scop reducerea costurilor operaţionale ale companiei şi în final echilibrarea financiară a companiei„, au precizat reprezentanţii CFR Călători.

Costurile ridicate de operare ale celor cinci rute sunt generate în principal de garniturile învechite şi de locomotivele cu un consum foarte mare de carburanţi, „faţă de care CFR Călători doreşte să urmeze tendinţa europeană de utilizare a materialului de tracţiune de tip DMU/EMU pentru traficul de scurt parurs”, au explicat reprezentanţii companiei.

În timpul discuţiilor din Parlament privind bugetul Transporturilor, ministrul Relu Fenechiu a precizat că o parte din infrastructura feroviară, mai exact liniile nerentabile, va fi închiriată unor operatori privaţi. „Există unele linii unde, pentru fiecare 100 de lei cheltuiţi, se încasează un leu„, a spus Fenechiu.

Ministrul a precizat că va pune la punct o strategie prin care cele mai neprofitabile zece linii de cale ferată ar urma să fie închiriate unor operatori privaţi, iar pentru următoarele cele mai nerentabile zece rute ar urma să fie achiziţionate trenuri mai uşoare, cu un consum de combustibil mai redus.

În luna februarie, CFR intenţionează să organizeze la Bursa Română de Mărfuri (BRM) o licitaţie cu strigare pentru închirierea unor secţii de drum aflate pe raza a şase judeţe.

Mai exact, este vorba despre tronsoanele de cale ferată dintre localităţile: Ploieşti Vest – Târgovişte Nord – Fieni – Pietroşiţa; Diţeşti – Gura Palăngii; I.L. Caragiale – Diţeşti – Moreni; Ploieşti Nord – Măneciu; Costeşti – Roşiori Nord; Caransebeş – Bouţari; Haţeg – Subcetate; Oraviţa – Anina; Câmpia Turzii – Turda; Baia Mare – Baia Mare Nord; Sebeş Alba – Petreştii de Pădure; Dorneşti – Gura Putnei – Putna; Gura Humorului – Dărmăneşti; Dornişoara – Floreni; Crasna – Huşi.

Una dintre măsurile adoptate de guvernele României de-a lungul timpului pentru echilibrarea bugetului CFR S.A. care înregistrează pierderi încă din 2001, respectiv la doar trei ani de la înfiinţare, a fost închirierea unor tronsoane de cale ferată unor operatori privaţi.

„Contractele de închiriere se pot încheia pe o perioadă de 4 -10 ani, în funcţie de perioada necesară amortizării sumelor pe care operatorul se angajează să le aloce în activităţi de reparaţii capitale şi/sau investiţii pentru fiecare secţie şi/sau material rulant necesar operării trenurilor pe secţiile respective”, au precizat reprezentanţii companiei de stat. gandul.info

Cuvinte cheie: , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie