O noua privatizare cu nabadai: Dan Diaconescu isi anunta intentia de a participa la licitatia CFR Marfa

 

Fondatorul PP-DD, Dan Diaconescu, a declarat, duminica, la Pechea, în judetul Galati, ca va participa la licitatia pentru privatizarea CFR Marfa pentru a împiedica statul sa vânda compania ieftin, asa cum a încercat si în cazul Oltchim.

Dan Diaconescu, Foto: Mediafax.ro

Dan Diaconescu, Foto: Mediafax.ro

Potrivit lui Dan Diaconescu, el va încerca sa obtina de la prietenii sai suma de 10 milioane de euro ceruta drept garantie pentru a participa la privatizarea CFR Marfa. Dan Diaconescu a criticat declaratiile ministrului Transporturilor potrivit caruia suma estimata din privatizarea CFR Marfa ar fi de 50 de milioane de euro, în conditiile în care, a spus Diaconescu, numai fierul din companie este estimat la un miliard de euro.

Dan Diaconescu a mai spus ca ar vrea sa participe si la privatizarea Postei Române dar a precizat ca acolo una din conditiile de participare este ca ofertantul sa fie tot o companie postala, dintr-un alt stat. „Vrem sa participam (la privatizarea Postei, n.r.), dar înteleg ca au voie sa participe doar postele din alte state, ca în cazul telefoanelor: va dati seama, am privatizat telefonia, dându-i-o statului grec. Prima pe lista este privatizarea CFR unde au pus o garantie de 10 milioane euro în dorinta ca eu sa nu particip – deci pâna acolo s-a ajuns, ditamai statul român se teme de un biet taran din Caracal – si acum vorbesc cu prietenii mei sa colectam 10 milioane euro ca sa o depunem ca garantie pentru participarea la CFR. Vor face ei astfel încât sa dea pe un euro si Posta, dar speram ca pâna atunci vom veni noi la putere. Ceea ce vor sa faca la CFR este absolut criminal, am citit ca CFR are 900 de locomotive, uitati-va pe net, o locomotiva noua este doua milioane euro, una veche e un milion. Înmultiti 900 cu un milion, ca-s de regula vechi, si ajungeti la 900 milioane. CFR mai detine 50.000 vagoane care functioneaza si alte 600.000 de vagoane ruginite. Înmultiti cu 200.000 euro, cât este pret la fier vechi valoarea unui vagon, si vedeti la ce cifre ajungeti. Ei vor sa vânda CFR, a zis ministrul ca daca obtin 50 de milioane vor fi foarte fericiti. Faceti un calcul cât costa la fier vechi CFR – trece de un miliard euro si ei vor sa-l vânda pe 50 de milioane. Evident ca nu voi accepta, voi participa ca sa vada si poporul român cum vând ei CFR pe 40-50 de milioane, au anuntat deja si cifra, cine ar face asa ceva înaintea unei licitatii, sa anunti si cifra cu care esti multumit sa închei tranzactia?”, a spus Diaconescu.

El s-a referit si la participarea sa la licitatia de privatizate a Oltchim de anul trecut si a spus ca altfel combinatul ar fi fost preluat de „un polonez” care l-ar fi vândut pe bucati la fier vechi. „Daca nu participam la Oltchim, acum era taiat bucati vândut la fier vechi de un polonez care platise doua milioane euro pe el si care probabil pe fier vechi lua 500-600 de milioane de euro. Lucrurile sunt clare, dovedite, eu m-am înscris la licitatie dupa polonez, nu a mai venit nimeni dupa mine. Daca eu nu ma înscriam, polonezul era adjudecatar pe vremea asta, nimeni nu l-ar fi întrebat daca are acele doua milioane euro, de unde îi are, nimeni nu i-ar fi cerut sa-i dea în zece zile, si cum s-a întâmplat la celelalte privatizari, combinatul era pe butuci demult’, a declarat Dan Diaconescu.agerpres.ro.

Cuvinte cheie: , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie