Mercedes-Benz, lanseaza SUV-ul GLA
Germanii de la Mercedes-Benz vor prezenta peste doar câteva saptamâni un SUV mai mic decât GLK. Conform presei germane, evenimentul va avea loc în aprilie, la Shanghai.
Despre ofensiva grupului Daimler din perioada 2013 – 2020 se vorbeste de câteva luni. Chiar oficialii companiei si-au facut publice intentiile de a lansa 13 noi modele complet noi – care tintesc grupuri de clienti neinclusi pâna acum în planurile de vânzari ale producatorului – cu scopul de a depasi rivalii BMW si Audi în lupta pentru suprematie în zona premium a pietei auto mondiale.
Este interesant de observant ca acest deziderat ar trebui atins prin utilizarea unei strategii similare rivalilor de la Volkswagen. O stategie care s-a dovedit extrem de profitabila în ultimii ani. Astfel, desi sunt diferite ca design, dimensiuni si grup-tinta de clienti, majoritatea noilor produse vor împarti platforme si componente astfel încât costurile de productie sa fie cât mai reduse.
Presa germana sustine ca unul dintre cele 13 modele incluse de oficialii Daimler în declaratia lor de intentie este GLA, un SUV de mici dimensiuni care are la baza aceeasi platforma cu modelele A si B din gama producatorului. Ca si recent-lansatul CLA, viitorul cross-over va putea fi comandat cu tractiune fata sau integrala (4MATIC). Conform germanilor, gama de motoare va fi compusa din propulsoare diesel sau alimentate cu benzina cu puteri cuprinse între 136 CP si 211 CP. Pentru pasionati va fi disponibila, desigur, si o versiune AMG a carei forta va ajunge pâna la 350 CP.
Având în vedere ca Mercedes-Benz GLA este programat pentru lansare în luna aprilie la expozitia auto de la Shanghai (21-29.04), publicatii precum AutoBild sau Focus, considera ca micul SUV va avea un puternic ascendent în fata modelelor rivale de la BMW sau Audi care vor intra pe piata mult mai târziu. Este de asteptat ca Audi Q2 sa ajunga la clienti abia în 2015, iar BMW X2 cel mai devreme în 2016. Mult mai curând însa, bavarezii vor lansa modelul X4, pozitionat între X3 si X5. Robert Stan,capital.ro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!