Studiu Ernst & Young: Majoritatea companiilor românesti estimeaza o crestere a profitului în 2013
Majoritatea companiilor românesti (68%) estimeaza ca, în 2013, vor înregistra o crestere a profitului, iar dintre acestea 37% apreciaza ca vor avea o majorare cu 5%-10%, în timp ce 22% iau în considerare o crestere de doua cifre a profitului, de pâna la 20%, iar 9% mizeaza pe un avans de 20%-30%, potrivit concluziilor unui studiu Ernst & Young, dat publicitatii marti.
Studiul ‘O noua viziune a cresterii’ arata ca, în privinta cererii clientilor în urmatoarele 12 luni, 66% dintre cei chestionati considera ca nu se vor înregistra modificari majore, fata de doar 2% care se asteapta la modificari si 32% care considera ca va ramâne la fel ca si anul trecut, se arata într-un comunicat Ernst & Young, remis marti Agerpres.
În cazul în care piata va continua sa aiba o evolutie slaba în urmatoarele 12 luni sau chiar va intra în declin, 76% dintre firme intentioneaza sa ramâna pe piata pâna când aceasta se va stabiliza, 46% sustin ca sunt pregatite sa faca fata provocarilor în 2013 prin abordari inovative ale businessului, iar 15% intentioneaza sa-si consolideze pozitia pe piata prin fuziuni si achizitii.
Pentru a face fata presiunilor impuse de criza economica în mediul local de business în 2012, 30% din oamenii de afaceri chestionati au declarat ca au recurs la reduceri de costuri, iar 28% s-au concentrat pe cresterea productivitatii.
În privinta echipei, 26% dintre respondenti afirma ca intentioneaza sa creasca numarul angajatilor în 2013, iar 56% estimeaza ca vor mentine acelasi numar de angajati ca si în anul precedent. Daca 55% prevad o crestere de 5-10% a salariilor în 2013, în linie cu rata estimata a inflatiei, 42% se asteapta la o stagnare a nivelului salarial pentru urmatoarele 12 luni.
Finantarea va continua sa fie în principal prin credite bancare, 45% dintre firme intentionând sa apeleze la aceasta sursa, iar 41% iau în calcul posibilitatea de a recurge la finantare europeana în 2013.
Daca 18% din companii spun ca vor continua batalia preturilor mici pentru a-si creste vânzarile anul acesta, 75% declara ca vor introduce pe piata produse/servicii noi pentru clientii existenti, 33% intentioneaza sa intre pe piete noi cu produsele/serviciile pe care le au, în timp ce 20% sustin ca si-au regândit produsele pentru a ataca piete geografice noi.
Studiul Ernst & Young privind perceptia mediului românesc de afaceri în 2013 are la baza un chestionar care analizeaza perceptiile a 105 executivi de top provenind din organizatii ce opereaza la nivel local în diverse industrii. În marea lor majoritate, respondentii provin din companii cu cifre de afaceri mai mari de 50 milioane de euro. Acestia au raspuns chestionarului Ernst & Young în perioada 21 ianuarie – 5 februarie 2013.agerpres.ro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!