BitDefender – cel mai bun produs de securitate din lume, dar Florin Talpes inca nu vrea listarea companiei la bursa

 

Florin Talpes avea ca obiective în 2011 listarea la bursa în urmatorii doi ani, deschiderea unui birou în Dubai, lansarea unui produs revolutionar si propulsarea BitDefender în pozitia de cel mai bun produs de securitate din lume. Toate au fost îndeplinite, mai putin primul.

talpesBitdefender este unul dintre cele mai cunoscute branduri românesti din lume, alaturi de Dacia si de tripleta Hagi, Nastase si Comaneci. Lansata în 2001 de familia Talpes, solutia de securitate Bitdefender protejeaza în prezent jumatate de miliard de oameni din peste 100 de tari.

„Am atins jumatate de miliard de utilizatori care folosesc produse Bitdefender sau care integreaza tehnologiile noastre anul trecut”, a declarat Florin Talpes, CEO Bitdefender. Pentru cei care nu stiu finlandezii de la F-Secure folosesc tehnologiile Bitdefender, la fel si chinezii de la Qihoo-360, care au peste 350 de milioane de utilizatori.

Bitdefender este creat în tara noastra în proportie de 99%, desi compania are doua birouri si în Statele Unite, unde lucreaza în jur de 50 de americani. Restul strainilor care lucreaza pentru Bitdefender sunt din tari precum Marea Britanie, Germania, Danemarca, Spania, si Emiratele Arabe Unite. Acestia reprezinta numai 20% dintre angajatii Bitdefender, restul de 80% fiind români.

Bitdefender este o companie mica daca ne raportam la departamentul de dezvoltare si cercetare. Cu toate acestea, compania a reusit în ultimii ani sa câstige cele mai importante premii din domeniu. Cel mai nou si mai important  premiu este distinctia „Produsul anului” acordata de prestigioasa institutie independenta de analiza AV-Comparatives. AV-Comparatives, alaturi de AV-Test.org, West Coast Labs, Virus Bulletin se afla printre cele mai importante laboratoare de testare din lume.  Anul trecut premiul a fost câstigat de Kaspersky Lab.

„În mediile tehnice, BitDefender are o foarte buna reputatie, fiind considerata compania cu cea mai buna tehnologie de securitate. Acum câtiva ani Kaspersky avea aceasta reputatie. Ei au facut foarte mult marketing si au pierdut pe partea de tehnologie. Acum încearca sa recupereze. Noi avem înca un avans deoarece nu am slabit focusul pe zona de tehnologie, noi am inovat foarte mult”, spune Talpes.
Laboratoarele antimalware, conduse de Viorel Canja, numara în jur de 100 de oameni, în timp ce rivalii au laboratoare si cu 3.000 de oameni. Ce înseamna pentru o companie producatoare de software câstigarea unui premiu precum cel oferit de AV-Comparatives. Ei bine, pe lânga capitalul de imagine, Talpes estimeaza o crestere cu 30% a cifrei de afaceri.

Focus pe pietele mari

Dupa ce a deschis biroul din Emiratele Arabe Unite, Talpes priveste acum cu ochi seriosi piata asiatica si în special Japonia. Compania are încheiate contracte în tari precum Coreea de Sud sau China, însa când vine vorba de clienti mari Japonia este mult mai importanta. „Avem câtiva oameni pe partea de enterprise în Japonia. Am început sa tatonam, sa cautam parteneri”, spune Talpes. Când vine vorba de enterprise ne focusam pe cele mai mari piete, iar acestea sunt SUA, Germania si Japonia.

În ceea ce priveste tara noastra, vânzarile pe online au crescut cel mai mult anul trecut, cu 30%. „În România sunt sute de mii de platitori de licente antivirus. Daca pui la un loc si licentele din organizatii vorbim deja de milioane”, potrivit lui Talpes, care considera ca nu pretul este motivul pentru care românii nu îsi cumpara solutii de securitate. „Tine de nevoie. Daca eu nu percep aceasta nevoie, poti sa mi-l dai si gratuit ca nu îl iau. Daca în schimb sunt o persoana care are niste date confidentiale si îmi este teama ca cineva s-ar  putea infiltra în PC-ul meu pentru a-mi fura datele. Atunci voi  scoate din buzunar 30 de euro pentru o licenta antivirus. Nu mai este vorba de pretul licentei, ci de valoarea informatiei”, adauga Talpes.

Desi în 2011 planuia sa listeze Bitdefender la bursa în 2013, acest lucru nu se va întâmpla cu siguranta, iar în privinta discutiilor cu potentiali investitori, Talpes afirma ca acestea au loc continuu. La sfârsitul anului 2007, Bitdefender a primit o investitie de 7 milioane  de dolari pentru a-si sustine expansiunea globala de la Romanian-American Enterprise Fund – RAEF si Balkan Accession Fund – BAF. Bitdefender era evaluat pe atunci la 100 de milioane de dolari.Bogdan Biszok, capital.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie