Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat pe 9 mai, cu doi ani intarziere
Podul Calafat-Vidin va fi inaugurat oficial pe 9 mai, de Ziua Europei, a anuntat premierul bulgar, Boiko Borisov, care a mai spus ca la ceremonie va fi prezent presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, si comisarul UE pentru Politici regionale, Johannes Hahn, scrie Novinite. com.
Boiko Borisov a inspectat miercuri podul Vidin-Calafat alaturi de ministrul bulgar al Transporturilor, Ivailo Moskovski. Acesta din urma a spus ca lucrarile urmeaza sa fie finalizate în aprilie, iar podul va putea fi dat în folosinta în mai.
Intrastructura rutiera care face legatura cu podul a fost deja construita, atât în România, cât si în Bulgaria.
Podul Calafat-Vidin, construit în parteneriat de statul bulgar si statul român, este în întârziere cu circa doi ani fata de termenul de finalizare estimat initial, octombrie 2010. Firma constructoare a podului este FCC Construccion din Spania.
Realizarea acestui pod este extrem de importanta în special pentru transportatorii de marfuri, care vor reusi astfel sa ajunga din statele din vest mult mai repede catre partea de sud-est a Europei, în Peninsula Balcanica, economisind timp si resurse. Costul constructiei podului este estimat la circa 273 de milioane de euro, din care partea bulgareasca plateste circa 225 de milioane de euro, iar restul revine statului român, potrivit informatiilor care apar pe site-ul oficial al podului. Podul va avea doua benzi rutiere pe fiecare sens de mers, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti.
Constructia acestui pod si a unei autostrazi de la Nadlac la Calafat ar permite României sa atraga tranzit rutier de marfuri pe teritoriul sau dinspre Viena sau Budapesta spre pod si apoi spre Sofia, Atena sau Istanbul. În prezent transportatorii din Vest prefera sa ajunga în Balcani prin Serbia.
Daca România a construit pentru infrastructura de acces pe pod cinci kilometri de cale ferata si o statie terminala pentru controlul comun al traficului si taxare, bulgarii au avut de realizat podul feroviar si rutier cu patru benzi, un terminal feroviar nou pentru marfuri, sapte kilometri de cale ferata noua si patru noduri rutiere noi. Podul peste Dunare între Calafat si Vidin va avea un trafic estimat de 100.000 de vehicule în primul an de la punerea în functiune, urmând ulterior ca traficul sa creasca.
Singurul pod peste Dunare între Bulgaria si România si pe care se poate circula în prezent este cel de la Giurgiu-Ruse, care a fost finalizat în 1954. Andreea Neferu, zf.ro.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!