Programul „Rabla” de la H&M incepe oficial pe 13 februarie. Magazinele din Romania nu stiu daca vor lua si ele startul la campanie

 

Programul H&M de „innoire a hainelor din dulap” demareaza, pe 13 februarie, pe toate cele 48 de piete pe care este prezent retailerul suedez, conform anuntului oficial. Angajatii magazinelor din Romania nu stiu insa daca si ei vor lua startul la aceasta data si nici cati bani ofera H&M pentru un kilogram de haine vechi.

h&m logoTeoretic, din 13 februarie, oricine trece pragul celor 22 magazine H&M din tara si aduce o sacosa plina cu haine folosite (chiar daca nu poarta eticheta H&M), ar trebui sa primeasca  in schimbul ei vouchere cadou care pot fi folosite la achizitia de haine noi din magazinele H&M.

Practic insa, angajatii din reteaua locala de magazine spun ca n-au aflat nici cand incepe exact campania si nici care ar trebui sa fie cantitatea de haine folosite pentru care cumparatorii ar putea primi un voucher.

Ce se stie: „Va fi bataie pe vouchere. Din cite am inteles sunt valabile sase luni, dar valoarea cumparaturilor trebuie sa depaseasca o anumita suma – 100 sau 150 de lei, nu stiu exact – pentru ca reducerea sa fie aplicata”, atrage atentia un angajat al H&M.

Daca la noi inca nu se stiu „detaliile tehnice” ale campaniei – „(…) habar n-avem daca, de exemplu, trebuie sa stea cineva sa cantareasca toate plasele”, adauga sursa citata -, la altii a inceput deja.

In magazinele din Marea Britanie, H&M ofera 5 lire sterline, echivalentul a 25 de lei, pentru fiecare sacosa de haine, scrie Daily Mail. O persoana se poate prezenta cu cel mult doua sacose/zi. In cazul lor, valoarea cumparaturilor trebuie sa depaseasca 30 de lire pentru ca reducerea sa fie aplicata.

De azi, si cumparatorii din Irlanda vor putea recicla hainele, iar valoarea voucher-ului este de 5 euro. Date fiind aceste sume, in Romania valoarea voucher-ului ar putea fi cuprinsa intre 20 – 25 de lei.

Vanzarile H&M in Romania s-au dublat in anul fiscal 2012 (in pe­rioa­da 1 decembrie 2011-30 noiembrie 2012), la 74 milioane euro. Retailerul a deschis, in aceasta perioada, 8 magazine in tara, numarul total de unitati ajungand la 19 la finalul anului fiscal. in trimestrul al patrulea, compania a deschis 3 magazine.

Vanzarile retailerului suedez de imbracaminte Hennes & Mauritz (H&M) in Romania s-au dublat in anul fiscal 2012, incheiat pe 30 noiembrie, la 635 milioane coroane suedeze (74 milioane euro), dupa deschiderea a 8 magazine in aceasta perioada pentru un total de 19 unitati.

La nivel mondial, vanzarile H&M au urcat cu 10% in anul fiscal 2012, de la 110 miliarde coroane la 120,8 miliarde coroane (14 miliarde euro), in timp ce profitul net al companiei a avansat de la 15,8 miliarde coroane la 16,8 miliarde coroane (1,9 miliarde euro), potrivit datelor companiei.

H&M a anuntat ca va colecta, incepand cu aceasta luna, orice tip de articole de imbracaminte, indiferent de brand si starea sa. Programul de reciclare se va desfasura in magazinele H&M din toate cele 48 de piete pe care este prezent.

„In fiecare an, tone de textile sunt aruncate odata cu deseurile casnice si ajung la groapa de gunoi. Cel putin 95% din aceste haine pot fi reutilizate, repurtate, refolosite sau reciclate – in functie de starea articolului de imbracaminte. Pe termen lung, H&M vrea sa reduca impactul confectiilor asupra mediului si sa creeze o bucla inchisa pentru fibrele textile“, au declarat reprezentantii companiei, citati de agentia de presa Thomson Reuters.

Acest tip de buy-back nu este strain pentru piata romaneasca. Magazinele Intersport aveau in oferta, in 2009, un „program de innoire a parcului de pantofi sport“. Pentru o reducere de 20% la o pereche de pantofi sport noi, clientul dadea la schimb o pereche de incaltaminte veche.

capital.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie