Ministrul Transporturilor a anuntat suma pentru garantia de participare la privatizarea CFR Marfa: 10 milioane euro

 

Investitorii strategici interesati sa preia pachetul majoritar de actiuni la compania CFR Marfa vor trebui sa plateasca o garantie de participare la licitatie de zece milioane euro, conditia fiind prevazuta pentru a fi descurajati investitorii neseriosi, a declarat, vineri, intr-o conferinta de presa, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

cfr marfa‘Pentru a descuraja eventualii investitori neseriosi, garantia de participare la licitatie va fi de zece milioane euro, reprezentand 17% din valoarea nominala a actiunilor CFR Marfa. Va fi o licitatie cu oferte preliminare neangajate, iar apoi vor fi depuse oferte in plic de catre investitorii strategici interesati de privatizare’, a declarat ministrul Transporturilor.

Acesta a precizat ca, la jumatatea lunii mai, va fi finalizata lista cu investitorii precalificati, iar pe 20 iunie 2013 va fi desemnat castigatorul licitatiei.

Ministrul a mentionat ca un aviz asupra privatizarii companiei va fi dat cel mai probabil de Consiliul Suprem pentru Apararea Tarii in sedinta din 15 februarie.

De asemenea, Relu Fenechiu a subliniat ca au existat discutii cu reprezentantii FMI, Comisia Europeana si Banca Europeana astfel incat datoriile CFR Marfa sa fie sterse, iar infrastructura feroviara aflata in subordinea companiei sa fie transferata la CFR SA – administratorul infrastructurii feroviare.

Seful misiunii FMI, Erick de Vrijer, a declarat la inceputul saptamanii, pentru Agerpres, ca CFR Marfa reprezinta ‘un punct cheie iin programul cu institutia financiara internationala, are un rol cheie in sistemul de transport din Romania, face pierderi, are arierate, noi arierate. Ar trebui sa fie o companie profitabila care sa investeasca in traficul feroviar. Privatizarea CFR Marfa cu un investitor strategic este cea mai buna solutie.’

La randul sau, premierul Victor Ponta semnala, dupa intalnirea cu delegatia FMI, ca la CFR Marfa trebuie tratata problema datoriilor istorice, pentru a nu fi considerate ajutor de stat, deoarece nu va veni nimeni sa preia datoriile.

Guvernul a aprobat in sedinta din 22 ianuarie o nota privind istoricul si propuneri de derulare a procesului de privatizare a CFR Marfa, care va fi privatizata prin preluarea de catre un investitor privat a 51% din capitalul companiei.

‘In ceea ce priveste CFR Marfa, desi eu nu mi-as fi dorit, am ajuns la concluzia ca va trebui sa privatizam 51% din actiunile companiei deoarece situatia economico-financiara din prezent poate fi redresata doar printr-o infuzie masiva de capital privat”, a spus ministrul Transporturilor, saptamana trecuta, dupa intalnirea cu reprezentantii institutiilor financiare internationale.

CFR Marfa, companie aflata pe calendarul privatizarilor nu a putut fi privatizata in 2012 deoarece Consiliul Suprem pentru Apararea Tarii a respins privatizarea pachetului majoritar de actiuni la societate, fiind considerata companie de interes strategic.

La finele anului trecut, CFR Marfa avea, conform datelor publicate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF), o datorie de peste 411,8 milioane lei, din care 222,3 milioane lei provin din taxa pe valoarea adaugata, 176,8 milioane lei din dobanzi si penalitati de orice fel, peste 2,7 milioane lei din impozitul pe profit, 9,5 milioane lei din alte impozite si taxe si 418.000 lei din impozitul pe venitul din salarii.

agerpres.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie