Bugetul pentru Ministerul Transporturilor a fost aprobat. Vezi cat aloca Guvernul in 2013 pentru infrastructura
Comisiile de buget-finante ale Camerei Deputatilor si Senatului au aprobat, joi, bugetul alocat Ministerului Transporturilor pentru anul 2013 in forma Guvernului, cu 23 de voturi favorabile, cinci impotriva si o abtinere.
Parlamentarii nu au sustinut in timpul dezbaterilor niciunul dintre amendamentele depuse la bugetul MT.
Secretarul de stat in Ministerul Transportului, Septimiu Buzasu a prezentat, in cadrul dezbaterilor, proiectul de buget alocat MT si lista proiectelor importante.
Astfel, el a mentionat printre proiectele importante cu finantare exclusiva de la buget sectiunea de cale ferata Fetesti-Constanta si linia noua Valcea-Valcele.
Secretarul de stat a aratat ca exista un program de modernizare din fonduri europene a 16 statii de cale ferata si de reabilitare a altor cinci statii.
In ceea ce priveste Metrorex, Buzasu a spus ca se vizeaza continuarea lucrarilor la magistrala 4, finalizarea studiului de fezabilitate si lansarea licitatiei pentru linia de metrou care face legatura cu Aeroportul Henri Coanda-Otopeni si achizitii de metrouri – in prima etapa 16 trenuri noi si echipamente embarcate.
„In niciun moment nu ne gandim sa pierdem ceva din ceea ce inseamna Aeroclubul Roman”, a mai spus Buzasu, precizand ca MT va raspunde presiunilor care vin atat din partea privatilor, dar si autoritatilor locale privind terenurile Aeroclubului Roman.
Ministerul Transporturilor va primi in 2013 un buget de 7,29 miliarde lei, in crestere cu peste 40,6% comparativ cu executia preliminata pe 2012, de 5,18 miliarde lei
Cresterea cea mai importanta este la fondurile europene prin programele post-aderare, de 172%, de la 1,24 miliarde lei (executia preliminata din 2012) la 3,38 miliarde lei. Si aici sumele vor fi mai mari pana in 2016, de 6,82 miliarde lei in 2014, 4,66 miliarde lei in 2015 si 4,11 miliarde lei in 2016.
Au scazut sumele alocate pentru subventiile acordate pentru transportul public de calatori sau pentru transportul de calatori cu metroul, cu 0,15%, de la 1,6 miliarde lei la 1,59 miliarde lei. Pentru anii urmatori nivelul platii pentru subventii va ajunge la 2,29 miliarde lei in 2014, 2,36 miliarde lei in 2015 si 2,40 miliarde lei in 2016.
Si sumele alocate pentru programele cu finantare externa rambursabila vor scadea, cu aproape 44%, de la 514,41 milioane lei in executia preliminata pe 2012, la 289,40 milioane lei in 2013. Pentru anii urmatori, sumele previzionate la acest capitol sunt: 298,95 milioane lei in 2014, 307,32 milioane lei in 2015 si 315 milioane lei in 2016.
Cheltuielile de personal vor creste cu 12,82 %, de la 20,07 milioane lei la 22,64 milioane lei, ritmul urmand sa fie mentinut si in 2014 – 24,07 milioane lei, 2015 si 2016 – 24,67 milioane lei.
Bugetul va fi mai mare si la bunuri si servicii, cu 9,65%, de la 8,46 milioane lei la 9,28 milioane lei. in 2014 aceste cheltuieli vor fi de 9,58 milioane lei, in 2015 de 9,85 milioane lei, iar in 2016 de 10,10 milioane lei.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!