Metoda de vanzare a CFR Marfa: Negociere, urmata de licitatie cu oferta in plic

 

CFR Marfa va fi curatata de datorii si vanduta unui investitor strategic, printr-o metoda combinata: negociere urmata de licitatie cu oferta in plic.

CFR MarfaPrivatizarea companiei nationale de transport feroviar de marfa CFR Marfa se va face prin negociere pe baza de oferte preliminare si neangajante urmata de licitatie cu oferta in plic, potrivit strategiei de privatizare pubicata de Ministerul Transporturilor.

Singurul criteriu de adjudecare a licitatiei va fi pretul, potrivit strategiei. Statul va fixa un pret de pornire, dar, daca nu exista suficient interes, acesta va fi redus.
Privatizarea CFR Marfa se va face cu un investitor strategis sau cu un grup de investitori, care se obliga sa mentina obiectul de activitate al societatii. Dat fiind caracterul strategic al companiei, compania va fi monitorizata post-privatizare, atat de reprezentanti ai Ministerului Transporturilor, cat si de catre Consiliul Superior de Aparare a Tarii.

Garantia de participare la licitatie este de 10 milioane de euro, ceea ce reprezinta 17% din valoarea nominala a actiunilor statului.

Inainte de privatizare, CFR Marfa ar putea scapa de datorii, atat prin compensari, cat si prin majorare de capital cu creantele pe care statul le are asupra companiei.

Performanta CFR Marfa s-a imbunatatit in 2011 comparativ cu 2009 si 2010, dar se afla inca sub nivelul anilor precedenti. In 2011, cifra de afaceri a crescut cu 10%, cheltuielile operationale au crescut cu 14%, iar EBITDA a redevenit pozitiva, spun cei de la Ministerul Transporturilor.

Cu toate acestea, compania intregistra, la finalul lui 2011, datorii totale de circa 1,9 miliarde de lei, dintre care 1,3 miliarde reprezinta datorii catre entitati publice: bugete, CFR SA. La jumatatea acestui an, datoriile au crescut.

„In plus, capitalurile proprii ale Societatii inregistreaza o valoare negativa (-472 milioane RON la 31.12.2011), reclamand interventia actionarului sau, statul roman, prin intermediul Ministerului Transporturilor, pentru recapitalizarea Societatii” se mai arata in strategia de privatizare.

CFR Marfa are un parc rulant de peste 39.000 de vagoane, dintre care doar 23.000 sunt utilizate in mod curent, si peste 900 de locomotive.

Potrivit angajamentului asumat prin scrisoarea de intentie cu FMI, CFR Marfa trebuie privatizata pana la jumatatea lunii mai.

economica.net.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie