2013 cu ghinion pentru Autostrada Transilvania. Americanii de la Bechtel nu vor lucra nici anul acesta

 

Peste 188 de milioane de lei este bugetul prevazut anul acesta pentru lucrarile la Autostrada Transilvania. Aceasta in conditiile in care numai datoriile catre compania Bechtel – pentru lucrari executate si nedecontate – se ridica la peste 130 de milioane de lei. In afara de datorii, Bechtel mai are inca de finalizat peste 32 de km de autostrada, pe tronsonul Suplacu de Barcau – Bors, pentru care, de asemenea, ar trebui sa-si incaseze banii.

autostrada transilvalia bechtelAnul trecut, americanilor de la Bechtel li s-au promis sume importante pentru finalizarea lucrarilor la ultimul tronson din autostrada Transilvania, insa odata cu venirea la guvernare a USL, finantarile pentru acest proiect au fost reduse. Inca din luna mai 2012, Ovidiu Silaghi, ministrul Transporturilor de la acea vreme, spunea ca in visteria ministerului nu a gasit decat o mica parte din fondurile promise Bechtel.

Silaghi mentiona atunci ca va incerca la rectificarea bugetara din vara anului trecut sa obtina fonduri de la Finante pentru continuarea lucrarilor, insa acest lucru nu s-a intamplat. Astfel, americanii s-au vazut nevoiti sa paraseasca santierul, lucrarile nemaifiind continuate.

Acum, Ziua de Cluj informeaza ca sunt lucrari care au fost finalizate dar care inca nu au fost platite in totalitate. Conform declaratiilor sefului CANDNR de la finele anului trecut (noiembrie), statul roman ar mai fi avut de decontat firmei Bechtel peste 180 milioane de lei. El nu a precizat, insa, cat din suma aceasta implica lucrarile la sectorul Campia Turzii – Gilau si cat la sectorul Suplacu de Barcau – Bors, avand in vedere ca in proportie de 50%, Bechtel a reusit sa parcurga si traseul de pe acest ultim tronson.

In prezent, liderul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Cluj, Eugen Cecan, spune ca peste 130 de milioane de lei este suma datorata exclusiv pentru lucrarile care s-au realizat pe sectorul Campia Turzii – Gilau. Aceasta in conditiile in care bugetul directionat anul acesta de CNADNR pentru Autostrada Transilvania se ridica la 188 de milioane de lei. Din suma aceasta, ar trebui achitate, asadar nu doar datoriile, ci si lucraile pe care Bechtel le mai are de realizat pentru sectorul 3C (minim 30 de km).

OPT ANI DE BECHTEL IN ROMANIA

Pe 16 iunie 2004, cand au inceput lucrarile la Brasov-Bors, autoritatile de atunci promiteau ca la finele acestui an vom circula pe cei 415 kilometri ai autostrazii. Realizati sunt doar 52.

S-au implinit opt ani de la taierea panglicii – eveniment la care au participat premierul Adrian Nastase, ministrul transporturilor, Miron Mitrea, cel de interne, Ioan Rus, si vicepresedintele Bechtel de atunci, Charles Redman -, daca e sa comparam realizarile la autostrada Brasov-Bors (70 cm/h) cu viteza de deplasare a unui melc (3m/h, conform studiilor de specialitate – n.r.), observam ca melcul e vitezoman.

capital.ro.

Cuvinte cheie: , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie