Leasingul operaţional creşte împotriva curentului

 

Bogdan Apahidean: 2012 a adus o creştere anuală a pieţei cu peste 10% faţă de 2011 şi păstrăm această estimare pozitivă şi pentru acest an

Crestere economica
„Evoluţia pieţei de profil a fost în totală contradicţie cu scăderea de 70%, a pieţei auto şi a leasingului financiar”
Multe companii mari au considerat că este momentul să treacă la externalizarea administrării parcurilor auto, a arătat directorul general al LeasePlan România

Directorul general al LeasePlan România, Bogdan Apahidean, spune că în 2012 piaţa de leasing operaţional a înregistrat o creştere anuală de peste 10% faţă de 2011 şi păstrează această estimare pozitivă şi pentru acest an.  El a spus că în 2012 s-a depăşit pragul de 42.000 de unităţi în administrare.
„În ultimii cinci ani, evoluţia pieţei de leasing operaţional auto a fost în totală contradicţie cu scăderea pronunţată, de aproximativ 70%, a pieţei auto şi a leasingului financiar. Creşterea anuală de aproximativ 10% în cazul leasingului operaţional, o creştere moderată, este de fapt un rezultat al provocărilor şi problemelor pe care le-am întâmpinat odată cu declanşarea crizei financiare. Vorbim pe de o parte de câştiguri datorită faptului că multe companii mari au considerat că este momentul să treacă la externalizarea administrării parcurilor auto prin leasing operaţional, deşi până în 2012 au preferat să cumpere autovehiculele. Astfel, criza economică a impus o abordare pragmatică din partea companiilor în privinţa costurilor, iar aici are de câştigat leasingul operaţional care este centrat pe ideea reducerii costurilor cu administrarea flotei auto. Pe de altă parte, ritmul de creştere a fost încetinit de o serie de clienţi care şi-au redus flota, fiind afectaţi de situaţia economică nefavorabilă. Vorbim aici de contracte care au ajuns la maturitate şi care nu au fost reînnoite integral”, a declarat, pentru Curierul Naţional, Bogdan Apahidean, director general al LeasePlan România.

Multinaţionalele, clienţii tradiţionali

Întrebat ce profil au clienţii, Apahidean a afirmat că LeasePlan România face o analiză clară a potenţialilor clienţi, iar această analiză ţine cont de cifra de afaceri, profitul, capitalul social, capitalul propriu, dar şi alte elemente importante. „În ultimii ani, structura şi profilul bazei de clienţi au înregistrat unele modificări şi rafinări faţă de perioada anterioară crizei, iar noi ne-am orientat către domenii fără un risc ridicat, domenii care nu au fost afectate major de criză. În ultimii cinci ani, multinaţionalele au fost clienţii tradiţionali. Firmele româneşti care au contracte de leasing operaţional sunt mult mai puţine decât ne-am fi aşteptat şi sperăm cu timpul să se convingă de faptul că leasingul operaţional oferă avantaje, cel mai important fiind reducerea costurilor cu administrarea”, a spus Apahidean.

Leasingul operaţional, o soluţie pentru optimizarea costurilor

Întrebat ce ar trebui să ştie cei care sunt interesaţi de achiziţii în leasing operaţional, directorul general al LeasePlan a precizat că leasingul operaţional este o opţiune potrivită pentru companiile care doresc optimizarea costurilor cu flota auto, firmele de leasing operaţional oferind soluţii adaptate pentru managementul şi administrarea flotelor. „LeasePlan România a reuşit în doar cinci ani de activitate pe piaţa locală să preia poziţia de lider tocmai pentru că oferă soluţii eficiente, flexibile şi integrate de management de autovehicule pentru companii. Este vorba de servicii de consultanţă, rapoarte în sistem de raportare on-line, servicii de administrare de flote – administrarea diferitelor taxe, autorizarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii ale autovehiculelor, asigurarea mobilităţii prin oferirea de autovehicule la schimb sau prin închiriere pe termen scurt, gestionarea operaţiunilor legate de schimbul sezonier de anvelope, asistenţă rutieră non-stop”, a explicat Bogdan Apahidean. El a arătat că toate acestea aduc beneficii financiare şi operaţionale companiilor care apelează la acest tip de leasing, printre care  costuri fixe şi  uşor de bugetat, concentrarea capitalului şi a liniilor de credit pe activitatea de bază, flexibilitate, o gestiune simplificată pentru că autovehiculele sunt în evidenţa contabilă a LeasePlan şi nu în cea a clientului şi, implicit, reducerea costurilor. La toate acestea se adaugă monitorizarea întreţinerii auto şi administrarea cu personal redus.
Apahidean consideră că diversificarea portofoliului de clienţi este foarte importantă pentru orice domeniu de activitate. „Ne dorim să ne lărgim portofoliul de clienţi şi ţintim şi către companii locale medii şi mari, care vor înţelege avantajele serviciilor oferite de LeasePlan. Loializarea clienţilor se poate face în primul rând prin oferirea unor servicii noi, unul dintre obiectivele noastre pentru 2013. În acest an  vom continua implementarea de produse şi servicii menite să uşureze atât partea de administrare a flotei auto, cât şi creşterea gradului de confort al utilizatorilor în ceea ce priveşte folosirea autovehiculelor puse la dispoziţia lor”, a spus Bogdan Apahidean.

Priorităţi şi riscuri în 2013

„În prezent, piaţa este încă în dezvoltare, iar clienţii încep să cunoască şi să aprecieze avantajele acestei soluţii. Provocările şi priorităţile pentru perioada următoare sunt legate de exploatarea la maximum a celor două mari canale de creştere: în primul rând, cel reprezentat de creşterea flotelor clienţilor existenţi, iar cel de-al doilea, atragerea de noi clienţi. Legat de riscuri, cum spuneam, creşterea moderată, de 10%, a pieţei, se va menţine şi în acest an”, a declarat Bogdan Apahidean, director general al LeasePlan România. El spune că piaţa locală a leasingului operaţional înseamnă în acest moment companii mari, cu experienţă, cum este şi cazul LeasePlan România, care are în prezent o cotă de piaţă de 17%.curierulnational.ro

Cuvinte cheie: , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie