MT a sesizat deciziile CNSC care au amanat demararea unor proiecte de infrastructura
Ministerul Transporturilor a constatat neconcordante intre deciziile succesive ale Consiliului National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC) privind doua proiecte, Autostrada Comarnic – Brasov si reabilitarea caii ferate Vintu de Jos – Simeria, fapt ce a determinat tergiversarea celor doua lucrari importante de infrastructura, se arata intr-un comunicat MT remis, luni, Agerpres.
„Daca in prima situatie, Autostrada Comarnic – Brasov, este vorba de blocarea primului proiect realizat in Romania prin parteneriat public-privat al unei autostrazi, in ceea ce priveste contractul de achizitie publica pentru realizarea tronsonului de cale ferata Vintu de Jos-Simeria, situatie care treneaza de aproximativ un an, exista riscul pierderii finantarii europene prin POS-T 2007-2013. Acest context ne indreptateste sa banuim chiar existenta unor interese ascunse”, precizeaza comunicatul Ministerului Transporturilor.
Ministerul a subliniat ca exista nereguli cu privire la situatia atribuirii contractului de concesionare de lucrari la tronsonul de autostrada Comarnic-Brasov precum si la situatia procedurii de atribuire a contractului de achizitie publica de lucrari „Executia lucrarilor de constructii si instalatii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronica) Sectiunea 3: Coslariu – Simeria, Tronsonul: Vintu de Jos – Simeria aferente obiectivului ‘Reabilitare a liniei de cale ferata Brasov – Simeria, componenta a Coridorului IV Pan European, pentru circulatia trenurilor cu viteza maxima de 160 km/h”.
Ministerul Transporturilor precizeaza ca licitatia de concesionare de lucrari la tronsonul de autostrada Cormanic-Brasov, in data de 21 decembrie 2012, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor a hotarat prin Decizia Nr.1001S/C11/5822 admiterea contestatiei formulate de compania China Communications Construction Company Limited.
Ca urmare a admiterii contestatiei formulate de aceasta companie, CNSC a hotarat, prin decizia amintita mai sus, „suspendarea procedurii de atribuire in cauza”. Decizia a fost publicata pe site-ul CNSC la finalul lunii decembrie 2012.
Astfel, in data de 03.01.2013, CNSC a comunicat Ministerului Transporturilor, mai exact institutiei subordonate – CNADNR, o alta decizie cu privire la aceeasi cauza. Este vorba de Decizia nr.3/C11/5822 prin care este admisa doar partial contestatia formulata de compania chineza. Conform celei de a doua decizii, CNSC dispune ‘continuare procedurii de atribuire’, obligand totodata ‘asocierea formata din MT si CNADNR la publicarea unei erate in SEAP care sa cuprinda criteriile de preselectie, algoritmii de calcul aferenti acestora, numarul minim si maxim de operatori economici, dar si decalarea termenului de deschidere a ofertelor cu o perioada egala cu intervalul de timp in care procedura de atribuire a fost suspendata’.
A doua situatie priveste contractul pentru Executia lucrarilor de constructii si instalatii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizare electronica), Sectiunea 3: Coslariu – Simeria, Tronsonul: Vintu de Jos – Simeria. Comisia de analiza, in prezent, se afla in proces de reevaluare a ofertelor, ca urmare a contestatiei depuse in data de 12.11.2012 de catre Asocierea Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup, dar si in conformitate cu cea de-a patra decizie a CNSC din 17.12.2012.
Referitor la demersurile ofertantilor, in urma anuntarii rezultatelor, precizam ca in cele patru contestatii solutionate de CNSC, fiecare dintre ofertanti (Asocierea Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup si Asocierea FCC – Alpine – Azvi – Straco), declarati pe rand castigatori, a avut calitatea de intervenient in contestatie, in opozitie cu celalalt ofertant – contestatar. Cei doi ofertanti au atacat la Curtea de Apel deciziile CNSC prin care a fost admisa contestatia celuilalt ofertant.
Cele 3 plangeri depuse la Curtea de Apel (2 plangeri depuse de Asocierea Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup si o plangere depusa de Asocierea FCC – Alpine – Azvi – Straco) au fost respinse irevocabil, confirmandu-se legalitatea deciziilor CNSC puse in aplicare de CFR SA.
Impotriva ultimei decizii a CNSC nr. 4641/C4/5130/17.12.2012 Asocierea FCC Construction SA – Alpine Bau GmbH – Azvi SA – SC Straco Grup SRL si CFR SA a formulat de asemenea plangere la Curtea de Apel Bucuresti, plangere aflata in curs de solutionare, cu termen de judecata in data de 07.01.2013.
„Pornind de la aceste doua cazuri, Ministerul Transporturilor doreste sa atraga atentia tuturor factorilor implicati asupra necesitatii de a lua masurile adecvate pentru ca astfel de blocaje sa fie evitate in viitor”, conchide comunicatul Ministerului Transporturilor.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!