La ce mai lucreaza Gerard Detourbet, creatorul Daciei Logan?

 

Strategia Renault pe segmentul low-cost ar putea sa ofere grupului auto francez un avantaj în lupta cu rivalii pe piata auto din India. Gerard Detourbet, cel care este responsabil cu dezvoltarea Logan si a celorlalte modele din gama Entry, are o noua misiune – aceea de a pune la punct un autovehicul si mai ieftin decât Loganul pentru India, vehicul care sa poata concura cu rivalii Maruti Suzuki si Hyundai.

Gerard DetourbetPotrivit Reuters, Detourbet (66 de ani) s-a mutat la Chennai (India) la începutul acestui an si a început sa puna la punct o retea de furnizori indieni si o echipa de directori locali, inclusiv câtiva atrasi de la concurenta.

‘Nu ne-am propus sa vânam oameni, dar se întâmpla ca uneori sa vina cineva de la noi de la Suzuki si Hyundai’, a declarat recent Gerard Detourbet într-un interviu acordat Reuters. ‘Am pus la punct o noua echipa asa ca este normal sa avem oameni de peste tot’, a mai spus Detourbet.

India este o piata auto importanta, care promite o crestere sustinuta cu preturi reduse. Deocamdata grupul japonez Suzuki Motor Corp controleaza piata din India gratie modelelor oferite de subsidiara sa Maruti, care costa mai putin de 250.000 de rupii (5.600 de dolari sau 3.550 de euro) si reprezinta aproape un milion din cele 2,6 milioane de autovehicule înmatriculate anual în India. De asemenea, grupul sud-coreean Hyundai a intrat si el puternic pe piata din India cu modelul Eon care costa 300.000 de rupii (4.300 de euro).

Noua arhitectura ‘sub-entry’ a Renault va oferi un vehicul mai spatios la un pret de cost similar si va da nastere cel putin unui nou model Nissan, a estimat Detourbet. Daca Detourbet va reusi sa produca o masina de 5.500 de dolari, grupul auto francez va avea o noua arma în lupta cu rivalii pe alte piete emergente precum Brazilia si Rusia.

‘India este singura tara unde vedem masini moderne la acest gen de preturi. Odata ce ai câstigat batalia cu cel mai bun producator mondial de masini bune si ieftine, poti sa te duci în orice alta tara unde nu exista Maruti Suzuki si sa ai o pozitie confortabila’, a estimat Detourbet.

Spre deosebite de alti directori din industria auto franceza, Detourbet este absolvent al unei facultati de matematica care s-a alaturat grupului Renault în 1971 ca specialist în IT. În anul 2000, directorul Renault de la acea data, Louis Schweitzer, i-a cerut sa puna la punct un program low-cost care a dat nastere modelelor Logan, Duster SUV si Lodgy.

Însa modelul original de Logan nu i-a sedus pe consumatorii din India, astfel ca anul trecut Renault a trebuit sa renunte la joint venture-ul cu Mahindra&Mahindra.

Potrivit lui Detourbet, noul program ar putea sa lanseze prima sa masina la sfârsitul lui 2014. ‘Deocamdata suntem în situatia în care eram cu doi ani înainte de lansarea Logan, într-o cursa contra-cronometru sa dovedim fezabilitatea programului’, a dezvaluit Detourbet, adaugând însa ca deocamdata nu s-a luat o decizie.

Compania Dacia a fost preluata de Renault în anul 1999. Relansata în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit în opt ani un jucator de notorietate pe piata auto europeana. Recent, la Salonul Auto de la Paris, Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero si Sandero Stepway.

agerpres.ro

Cuvinte cheie: , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie