Fabrica Renault din Maroc isi va dubla productia. Motiv de ingrijorare pentru Dacia Mioveni?

 

Grupul francez Renault pregateste o crestere substantiala a capacitatii noii sale fabrici din orasul marocan Tanger, potrivit publicatiei specializate just-auto.com.

dacia lodgy tanger marocFabrica de la Tanger produce doua modele Dacia: monovolumul Lodgy si autoutilitara usoara Dokker, iar capacitatea actuala de productie este, momentan, de 30 de masini pe ora-170.000 de masini pe an. Potrivit sursei citate, anul viitor Renault va incepe pregatirile pentru a ajunge la 60 de masini pe ora, adica 350.000 de masini pe an, aceasta fiind de fapt faza a doua a proiectului de la Tanger.

In acest an, fabrica de la Tanger va livra, in total, 50.000 de masini, 40.000 de Lodgy si 10.000 de modele Dokker, iar 90% din productie este exportata, mare parte in Europa.

Directorul fabricii, Tunc Basegmez, spune ca, in ciuda incertitudinilor legate de cerere, mai ales pe piata europeana, la Tanger se vor fabrica la anul cele 130.000 de masini, conform planului initial. Directorul apreciaza ca riscurile sunt atenuate de faptul ca exporturile merg catre mai multe destinatii: Europa de Est, Turcia, Rusia, “de fapt in 100 de tari”, iar “zona Africii de Nord si a Orientului Mijlociu este o piata semnificativa pentru noi”.

Momentan, la fabrica din Tanger lucreaza 4.000 de oameni, in doua schimburi si, odata ce proiectul va intra in faza urmatoare, numarul de angajati va ajunge la 7.000.

La anul, la Tanger se va produce o Dacie “romaneasca”

Momentan, productia din Maroc, nu “musca” din cea a fabricii de la Mioveni, pentru ca cele doua modele, Lodgy si Dokker, nu se fabrica in Romania. insa, de la anul, la Tanger se va produce si noul Sandero, model asamblat momentan doar in uzina din Romania, unde se mai produc Duster noua generatie Logan.

Asadar, romanii trebuie sa fie vigilenti, mai ales daca ar fi sa ne amintim declaratia de acum doua luni a numarului doi din ierarhia Renault. “Avand in vedere ca lumea se schimba si ca Romania nu face exceptie, Romania trebuie sa aiba grija sa-si pastreze competitivitatea”, a spus Carol Tavares, directorul operational al Grupului Renault.

in plus, salariile de la Tanger sunt de doua ori mai mici decat cele de la Mioveni.

economica.net.

Cuvinte cheie: , , , , , , ,

 

Niciun comentariu

Adaugă părerea ta!

Adaugă părerea ta


 

Distribuie