20% din grupul Eurosport va fi preluat de Discovery
Discovery Communications a anuntat, vineri, ca va prelua 20% din grupul Eurosport, detinut de compania media franceza TF1, pentru o suma de 170 de milioane de euro.
Intr-un comunicat remis vineri agentiei Mediafax, Discovery Communications anunta un nou stadiu in negocierile exclusive pe care le poarta pentru incheierea unui parteneriat strategic cu TF1/Eurosport. Alianta dintre cele doua companii ar urma sa fie fie semnata in urmatoarele saptamani.
Anuntul oficial al Discovery Communications vine in contextul in care presa internationala a scris, joi, ca board-ul de conducere al companiei media franceze TF1 a aprobat finalizarea negocierilor prin care Discovery va prelua 20% din actiunile grupului Eurosport, care include Eurosport International si Eurosport France, pentru 170 de milioane de euro.
Pe de alta parte, potrivit comunicatului de vineri al Discovery Communications, alianta strategica dintre Discovery si TF1 este menita sa „creeze valoare” pentru ambele companii, in „trei domenii-cheie”.
Primul aspect vizat de aceasta alianta este dezvoltarea Eurosport. Un parteneriat intre Eurosport, singura televiziune de sport paneuropeana, si compania Discovery Communications, ale carei televiziuni sunt in prezent disponibile unui numar de 1,8 miliarde de abonati din 217 tari, va avea un efect pozitiv mai ales la nivel european, in privinta continutului (programe sportive, de divertisment, documentare), dar si a crearii unor noi oportunitati (expansiune pe noi piete, lansari de noi produse etc.), se spune in comunicatul Discovery.
In acest sens, Discovery ar urma sa preia 20% din grupul Eurosport (Eurosport International si Eurosport France), pentru o suma de aproximativ 170 de milioane de euro (221,6 milioane de dolari).
Totodata, Discovery va avea posibilitatea sa isi creasca participatia in cadrul grupului Eurosport pana la 51% intr-un interval de doi ani. Daca Discovery isi va exercita aceasta optiune, TF1 isi va putea exercita la randul sau o alta optiune, respectiv de a negocia vanzarea restului de 49% din actiunile sale tot cu Discovery. Acest fapt ar putea conduce la un control total al Discovery asupra Eurosport.
Un alt aspect vizat de alianta dintre Discovery si TF1 este dezvoltarea continutului „pay-TV” (cu plata, n.r.) in Franta. Astfel, alianta va avea ca scop cresterea portofoliului de televiziuni tematice, in scopul oferirii distribuitorilor francezi de posturi TV o gama variata de canale, construite in jurul brandurilor celor doua grupuri de media – Discovery si Euronews.
Discovery ar urma sa devina actionar si in televiziunile TV Breizh, Ushuaia TV si Stylia, detinute de TF1. Initial, Discovery ar urma sa preia 20% din aceste canale pentru 14 milioane de euro (18,2 milioane de dolari), insa isi va putea creste participatia la aceste televiziuni pana la 49%.
De asemenea, alianta dintre Discovery si TF1 deschide calea pentru dezvoltarea productiei de emisiuni si documentare la nivel international, prin intermediul TF1 Production, una dintre principalele companii de productie din Franta.
Pe de alta parte, in acelasi comunicat, Discovery Communications a anuntat incheierea unei intelegeri definitive pentru cumpararea de la ProSiebenSat.1, pentru o suma de aproximativ 1,7 miliarde de dolari, a operatiunilor SBS Nordic, care includ 12 televiziuni si 19 posturi de radio din Norvegia, Suedia, Danemarca si Finlanda.
Discovery Communications este una dintre cele mai importante companii din lume in domeniul programelor documentare, avand peste 1,8 miliarde de abonati in 217 tari si teritorii. In Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa, Discovery distribuie 14 branduri, traduse in 27 de limbi si care ajung la 244 milioane abonati din 118 tari. In Romania, Discovery Networks distribuie in prezent Discovery Channel, TLC, Animal Planet, Animal Planet HD, Discovery World, Discovery Science, Discovery HD Showcase si ID Investigation Discovery.
Grupul Eurosport, cea mai importanta platforma multimedia de sport din Europa, s-a lansat in 1989 si este detinut de grupul media francez TF1. in prezent, Eurosport ajunge in 130 de milioane de case din Europa. In limba romana, postul Eurosport s-a lansat in 1997. in ianuarie 2005, s-a lansat Eurosport 2, iar in mai 2008 a debutat Eurosport in High Definition.
Niciun comentariu
Adaugă părerea ta!